ah, samim bey, anılarımı canlandırdınız. milliyet gazetesindeki o eleştirmenin adını unuttum ama sanırım sizin bahsettiğiniz doğan bey olmalı. beyoğlu'ndaki sinemalara, çemberlitaş'takilerden çıkıp yetişeceğiz diye kan ter içinde kalırdık ve o sabah mutlaka gazetedeki eleştiriyi okumuş olurduk. eleştirmenler seyirciyi doğru yönlendirirdi, detaya inerlerdi. west side story'yi anımsayacaksınız, 15 hafta filme yer bulamamıştık. bu filmin peşinde koşanların o günkü eleştirmenler tarafından yönlendirildiğini söylememe gerek var mı? şimdilerde bakıyorum, eleştiriden çok, hangi bağlantılarla bilemem kimi filmler yere göğe sığdırılamıyor, aldanıp gidiyorsunuz, sıradan bile değil. gomeda'yı izledim. bütün yazdıklarınıza ve verdiğiniz nota katılıyorum. çözümü zor, iletisini kavramak için birikim gerektiriyor. bugünlerde hiç kimsenin, bu arada eleştirmenlerin de durup ince şeyleri anlamaya vakitleri yok. kaptıkları köşeden ahkâm kesiyorlar. yönetmeni, sanat yönetmenini, müziği filmle bağdaştırmayı başaran müzisyeni, ışıklarla atmosfer yaratma ustası ışıkçıları kutluyorum. dediğiniz gibi bu film, bir ilk oluşu nedeniyle çok konuşulacak.
8 puan
evet
11.03.2007 00:13:00
Samim Sadık bey'in yorumlarını çok yapıcı buldum. Ona teşekkur ediyorum. Keşke eleştirmenlerimiz de onun gibi düşünebilse Gomeda ve sinemamızdan çıkan diğer değerli filmler hakkında. Teşekkür ederim.
10 puan
lütfen okuyun
11.03.2007 00:10:00
Arkadaşlar, burada yorumu bulunan Samim Sadık bey'in yorumunu lütfen okuyun. Çok önemli buldum ve özellikle Türk sinemamızın geleceği için önemli bir yazı.
1 puan
Erol KARSLI
10.03.2007 22:57:00
bu filme 10 üzerinden bir bile fazla ama baska bir seçim yok ki gercekten haftada 1 mutlaka sinema ya giderim bunun kadar saçma bir film görmedim hatta ilk arada arkadasım türk yönetmenler i küçük görmeyin eminim bu dakikadan sonra çok güzel olmustur dedi filmden sonra artık kendimizi küçük görebiliriz dedi ben bu yönetmeni tebrik ediyorum zekeriya beyaz bile bu kadar saçmalamıyor
1 puan
kuruntu
10.03.2007 22:19:00
ceren Allah aşkına filmin hangi sahnesinde korktun,bırak korkuyu komik sahne biel yok,anlamsız saçmasapan bağlantılar.Salonun yarısı filmi ikinci yarıda izlemedi.Zaten koca salonda 11 kişi vardı.Gomeda sadece zaman kaybı değil,aynı zamanda para kaybı.boş bir film.
2 puan
ceren
10.03.2007 22:12:00
film kötü ama korku tutukunları için güzel olabilir sonu iğrenç hiç beğenmedim anlanması zor bi film :)))
3 puan
kemal kenan fr.
10.03.2007 21:51:00
valla kendimi ne kadar kassam da emeğe saygı falan desem de Gomeda gerçekten çok kopuk ve karmakarışık bir film.Görüntüler ve renkler gözü acayip yoruyo bir de film de hiç korku sahnesi yoktu.Garip kanlı sahneler sadece mide bulantısı etkisi yaptı.Ben izlediğime pişman olmadım ana başkasına asla öneremem bu film.Yine de keyfiniz bilir. 10/3
1 puan
MURAT
10.03.2007 15:24:00
hayatımda izlediğim en kötü film... ikinci yarı çıkmak mı cazipti yoksa uyumak mı diye düşündüm birden süşünürken uyumuşum zaten :)))
8 puan
samim sadık
10.03.2007 11:13:00
o kadar uç şeyler yazıldı ki sonunda gittim gomeda'yı izledim. bu sayfaya yazan belki de en yaşlı seyirciyim. tam 45 yıldır filmi, sinemada izlerim. küçük ekranda seyredilen filmin ne havası ne büyüsü kalıyor. 60'lı yıllarda biz doğan şener'in eleştirilerini okur, verdiği yıldıza göre sinemaya giderdik. o yıllarda eleştirmen azdı ve bu yüzden yazdıkları değerliydi. onlar da bunu bilir ve sözcüklerini seçerek yazarlardı yazacaklarını. şimdi, kimi gençler alin taşçıyandan bahsedince eskiler geldi aklıma. doğan bey filmi eleştirirken yönetmenden başlar, oyunculara geçer, senaryoyu ve diyalogları irdeler, oradan ışık nasıl kullanılmış, sahne düzeni nasıl, makyaj, varsa dans, müzik, hepsinden söz ederdi ve sonuçta siz bu koşullarda bir film izlemeye gider ya da gitmezdiniz. alin hanım ışıktan bahsetmiş mi? makyajdan bahsetmiş mi? sanat yönetmeninin ustalığından bahsetmiş mi? peki ya wagner'le buluşan o usta işi müzikten bahsetmiş mi? yönetmenin freud'a göndermeler yapan imgeci anlatımının farkında mı?
[br]bırakın alin hanımı, kaç film eleştirmeni varsa onların hepsine soruyorum: anlar farkında mı? bu soruların cevaplarını vermeleri için ve seyirciyi bu yönden de aydınlatabilmeleri için gazetede yerleri mi dar yoksa birikim denen şeyin eksikliği yüzünden yenleri mi dar? bu oyun böyle oynanmaz, sevgili eleştirmenler. gomeda'nın tek kusuru var, klasik olmaktan da çıkmış, artık ayağa düşmüş bir konu üzerinden söyleyeceklerini söylemesi. keşke başka bir konu seçilseydi ve anlatım o konu üzerinden gerçekleşebilseydi. ama yitirilmiş bir şey yok. gördüğüm kadarıyla, yapımcı şirketin sıfır reklamına, sıfır ilgisine ve üvey evlat muamelesine rağmen film kendinden öyle ya da böyle söz ettiriyor; bu iyi bir şey. bu film daha çok konuşulacak.
5 puan
tuğba güllü
10.03.2007 09:30:00
bence film çok korkutucuydu.filmin sonunu çok anlamsız olmuş ve ortaya çok ii başlayan ve sonu çok kötü biten bi film olmuş sonu keşke gzl olsaydı
10 puan
zevk meselesi
10.03.2007 02:39:00
ben de 10 puan vermeyenlere zavallı gözüyle bakabilirdim ama bakmıyorum. zevk meselesi diyip geçiştiriyorum.
4 puan
selim reşit
10.03.2007 01:29:00
bu ne lan hep 10 puan,ben yanlış film mi izledim.Hayatımda izlediğim açık ara en kötü film Gomeda idi.Kusura bakmayın ama 10 puan verenlere sadece zavallı gözüyle bakıyorum.Bu film en fazla 4 puanı hakediyor.
10 puan
düşünce
10.03.2007 00:49:00
[br]Ben bugün eğlence modundayım derseniz o zaman başka bir film size daha uygun olacaktır. Ama aynı şeyleri görmekten bıktım diyorsanız ve sanatı taktir ediyorsaniz o zaman buyrun efendim Gomeda ya.
9 puan
yeni izleyici
10.03.2007 00:46:00
[br]Ben de filmi beğendim. Ben beğendim kesinlikle gidin veya beğenmedim sakın paranızı boşuna harcamayın demek saçmalamak olur. İster gidin ister gitmeyin. Bu kadar basit.
10 puan
cok guzel
09.03.2007 21:24:00
Gomeda şahane bir film! Herkese tavsiye ederim, ama belli ki herkes anlamıyor filmi. Ciddi ciddi sinemaya aşıksanız gidin.
10 puan
izleyici
09.03.2007 19:49:00
Gayet guzel bir film giris gelisme son gibi tipik film kurallarinin disinda, oyle heyecanli olsun falan gibi bir amaci yok beklenmeyen bir son ekleyelim gibi sacma senaryolardan farkli yonetmen yaraticiligini belli ediyor. Cok guzel bir yapim, feride cetin oyunculugu haric, soylenecek bu kadar
10 puan
tekin
08.03.2007 20:07:00
Arkadaşlar, yapım firmaları seyirciyi düşünmez ki. Onların tek istediği en çok bileti satıp bir sonraki filme geçmek. Bu yüzden yapım firmalarını suçlayabilirsiniz. AMA yönetmeni ve sinema sanatçılarını suçlamayın. Onlar zaten başından beri korku filmi olmadığını bize söylediler, onların posterlerle, afişlerle, basınla ilgisi yok çünkü bütün onları yapım şirketleri yapıyor. Ve siz bu filme 1 puan vererek yapım şirketine değil, filmciye zarar veriyorsunuz. Şimdi bu yönetmen başka bir film yapmak istese ona derler ki 'ee, ama çok insan senin filmine 1 puan vermiş, demek ki sen işi bilmiyorsun'. Halbuki bu doğru değil. Tan Tolga Demirci, bu işin kitabını yazmış adam! Bakınız: Korku filminin psikanalizi, adlı kitap. Ayrıca kısa filmleriyle pek çok ödüller kazanmış bir arkadaş. O yüzden bence Gomeda'yi Gomeda olarak seyredelim, bizi korkutacak bir korku filmi olarak değil. Göreceksiniz ki hepimiz bu sefer Gomeda'da birşey bulacağız ve 1 puan yerine, en azından bir 4, bir 5, belki bir 6 puan veririz, sanatçımıza destek oluruz. Hem de 1 puan demek filmde emeği geçmiş herkes hiçbirşey yapamamış demek, ki bu doğru değil. Görüntüler, setler, müzik, falan bence çok başarılı, ki bence yönetmen de çok başarılı. O yüzden arkadaşlar sinemamıza sahip çıkalım. Hepimiz Tan Tolga Demirci'nin başarılı olup daha iyi, daha iyi şartlar altında filmler çekmesini istemez miyiz? ben isterim, ve bunu sadece Tan Tolga Demirci için değil, tüm sinemacılarımız için isterim. Bu yüzden, ve Gomeda'yı gerçekten çok beğendiğim için gururla 10 puan veriyorum.
1 puan
modacı aysel
08.03.2007 17:32:00
ben de beğenmedim.ayrıca selahattin m'ye katılıyorum.gomeda korku olmadığı halde korku diye vizyona sokuldu.bu bir çeşit seyirciyi kandırmaktır.
- puan
selahattin m
08.03.2007 16:16:00
ben buraya yazmayı düşünmüyodum ama tek kelime ile ifade etmek gerekirse,bu filmi korku diye vizyona sokmak ve korku afişi yaparak izleyicileri sinemaya çekmek gerçekten etik ve ahlaki olmayana bir durum.Çünkü filmin türü korku değil.Yönetmeninin kendisi de sürreel bir film diyor zaten.O halde kendsini dolandırılmış olarak görüp kızan ve bu tür başarılı internet sitelerine içlerini döken izleyiciye de biraz hak vermek gerekir.Filmin yönetmeni senaristi elbetteki filmini savunacaktır ama niye korku olmayan bir filmi bu şekilde vizyona soktunuz.Çuvaldızı bazen kendinize de batırın,ve ne olur azıcık düşünceli olun.
2 puan
Uygar mnzl.
08.03.2007 16:01:00
Evet ben de beğenmedim ve kusura bakmayın ama Gomeda'yı beğenen ve olumlu eleştri yazan hiç kimseyi ne duydum ne de gördüm.Kibir yapıp buarada üst üste cevaplar yazacağınıza,acaba biz nerede hata yaptık diye kendi kendinize düşünmenizi öneririm.Ayrıca film bu yaaa!İnsanlar beğenmeyebilir,niye bu kadar üzülüyorsunuz.
(c) interSinema.com - interSinema.com'da yayınlanan
materyaller, önceden izin alınarak ve kaynak gösterilerek yayınlanabilir.
Bize iletmek istediğiniz bir mesajınız varsa lütfen buraya tıklayınız.
Bulunduğunuz sayfa: Gomeda Filmi Yorumları