Sevgili Nefer, yazdiklarina 100% katiliyorum. Milliyet gazetesini Alin Tasciyan gibi bir elestirmen kullandigi icin kiniyor ve ayipliyorum. Alin Tasciyan'i daha da bir ayipliyorum. Ve, Nefer, senin de yazdiklarinin silinmis olmasina cok uzuluyorum ve tekrar yazmani destekliyor ve yazacaklarini okumayi dort gozle bekliyorum.
10 puan
nefer
01.03.2007 21:03:00
Gomeda filmini eleştiren ALİN TAŞCIYAN isimli kendini eleştirmen zanneden entelim dantelim diye övünüp bu filme pek de eleştirmen jargonuna uymayan kahkahalarla güldüm deme basitliğini gösteren şahıs, oscar törenleri sonrası şöyle yazmıştır: (!)
[br]'rüya kızlar'daki rolüyle en iyi yardımcı kadın oyuncu dalının favorisi jennifer hudson ya çok iyi oynadı şaşırmış rolünü ya da gerçekten inanamadı kazandığına. gözyaşları içinde sahneye fırladığında ona ödülü sunan george clooney'i fırsat bu fırsat deyip öpmediği için ne kadar dövünse azdır. tamam, annesiyle erkek arkadaşı da salondaymış ama oscar heyecanından iyi bahane mi olur clooney'e yumulmak için.adrien brody'nin halle berry'yi vantuzlamasını hatırlayın...'
[br]işte bu eleştirmen olacak zat, kadın düşmanlığı ile suçlarken TTD'yi aslında bazı konularda ne kadar aç olduğundan olsa gerek idol erkek kavramına toslayınca bakın nasıl da çiçek gibi açıyor!!!
[br]
[br]Bu arada kemancıya istinaden bir gomeda okuma kılavuzu da ben yazmıştım ama öğlen yazdığım şey akşamında yoktu?!?
10 puan
kemanci
01.03.2007 20:54:00
GOMEDA OKUMA KLAVUZU 2: ******Spoiler******* Filmi gormeyenler, bundan sonrasini okumasin çünkü bir sahne hakkinda konusacagim: Rüya tabileri. Filmde Ebru, Didem, Sibel, arkaarkaya 3 ruya gorurler. Once Ebru ve didemin ruyalari ayni yerde, hatta sanki ikisi ayni karakter gibiymiscesine başlar. Bu, filmin en basinda Ebru'nun ruyasinda kendisini magralarda dolasirken, Didem'e 'yani sen dolasiyordum' demesini hatirlatan bir sahne. Bunun anlami hamile kalmis bir kizin (Ebru gibi) hamile olmayan ve hatta ondan hoslanan erkege yüz vermeyen kıza (Yani Didem'e) imrenmesi gibi olabilir. Henüz emin değilim. Tekrar rüyaya dönelim: Ebru uzaklardaki çalılardan bize doğru gelir, sonra bir gölün yanından geçerken uzaktan bir tekne yanaşır kıyıya. Teknenin içi boş, üzerinde ise L'ATALANTE yazılı. Bu Jean Vigo adlı, çok genç yaşta ölen bir yönetmenin filminin ismi. Bu filmde iki aşık insanın kaderi kötüdür, çünkü bir tanesi Paris'e gidip ünlü olmak ister, ve aşıklar kavuşamaz. Bu filmde de Ebru ve Tolga kavuşamayan aşıklar rolünde. Dolayısıyla, Ebru bu tekneyi görüyor. Sonra teknenin yanaşmasıyla tüyler ürperten bir rüzgar gibi bir müzik de yanaşıyor kıyıya, tekne ile beraber. Ebru kıyıya yanaşır, ve derken teknenin içinden bir kanlı gelin, eli bıçaklı, tekneden fırlar. Bu gelin, dikkat ederseniz, (ki ben bunu Gomeda'yı ikinci izleyişimde farkettim) aslında Tolga'nın gerçek kız arkadaşı olan Sibel'dir. Yani Ebru ile Tolga, L'Atalante daki kavuşamayan aşıklardır ve Sibel de bu kavuşmayı engelleyen kişidir. Sibel gelinliklere bürülüdür. Sanki, Tolga ile Ebru, bir plan yapıp Sibel'i erken mezarına yollarlarsa, Sibel kanlı duvak ve gelinliği ile mezardan çıkıp ne pahasına olursa olsun, Tolga ve Ebru'nun kavuşmasını engelleyecektir. ** Gelelim ikinci rüyaya. Şimdi Didem de aynı Ebru'nun uzaktaki çalıların arasından gelmesi gibi bize doğru geliyor. O da gölün yanından geçiyor, ve görüyor ki tekne yine orada. Bu sefer teknenin içinde Tolga, sapsarı balıkçı yağmurluğu ile balık tutuyor. Oltasının dibinde, gölün üzerinde yüzen bir şişme bayan var. Tolga ağlamaklı 'anne, anne' diye sayıklıyor. Didem bu sahneye tanık oluyor. Bu sahnede Tolga belli ki ya annesini erken kaybetmiş, ve bunu gerçek ile hala bocalaşıyor; ya da Sibel yüzünden kavuşamadığı Ebru'ya olan sevgisinin asıl sebebi ufakken annesine olan tutkunluğu idi. Ki, bu Oedipus gerçeği bir erkeğin sevgilisini seçmekteki baş etkenlerden biri olabiliyor. Derken, Didem'in arkasında, Didem'den hoşlanan ama Didem'in yüz vermediği Cağan beliriveriyor. Didem arkasını döner dönmez görür ki Cagan aslında kadın makyajına bürünmüş, boğazları şişmiş, ve Didem ile konuşuyor. Cagan'in soyledikleri, filmin onceki sahnelerinde Didem'in Cagan'a soylediklerinin aynısı. Yani, Cagan neredeyse Didem'in kiliginda. Ve bogazlarinda Didem'in ona yaptiklarindan mi, yoksa Cagan'in Didem'e soylemek isteyip soyleyemediklerinden mi, yoksa bizim seyirci olarak olarak Cagan'in cektigi eziyeti anladigimizdan midir bilemem, ama sanki kursagimizda kalip da cikaramadigimiz birsey olur ya? Iste bu kursagimizda kalan sey de sanki Cagan'in bogazinda kalmis ve Cagan'i konusturuyor. Derken Cagan Didem'e 'Sence ben guzel miyim?' sorusunu sorup Didem bir çığlık atar. Bu da Didem'in Cagan'a birkaç sahne önce sorduğu sorunun aynısıdır. Çünkü Didem, ortaokullarda bir erkek tam blu çağına girdiği zaman bu değişimi fark eden kızların o erkeklerle flört ederken sahip oldukları gücü simgeler. Didem de Cagan uzerinde bu guce sahiptir. Bu arada belirtmeliyim ki Cagan rölünü Halim Ercan isimli, Turk filmerinde gordugum en yetenekli aktorleren biri oynamaktadır ve bu rolu mukemmel bir başarı ile oynamıştır. Didem film boyunca Cagan'a bu şekilde sataşmalarda bulunur ve onun uzerindeki gucunu hep belli eder. ** Geleim ucuncu ve son ruyaya. Bu sefer Tolga'nin sevgilisi olan Sibel ruya gorur. Sibel sisli bir ormanda yuru ve onunde mezar kazan bir adam gorur. Bu adam actigi mezarin icine yumurtalari bosaltir. Bu yumurtalar cukura dustukce paramparca olurlar. Bu sahne bence bir rahimi mezarliga benzetmektedir, veya bir Sibel'in aylık adetini simgeler. Cunku Sibel'in dollenememis yumurtalari boşa aktığı icin hamile kalamamistir ve Tolga'ya istedigi sekilde bu yuzden hamile kalamamistir. Sonra Sibel yurumeye devam eder ve bir tabut acilir. Bu tabuttun bir tarafindaki bir muslugu cevirdiginde tabut acilir ve icinde cok parlak bir isik belirir. Bu esnada biz sevisen iki insanin sesii duyariz. Tahminimce bu insanlar Tolga ve Ebru. Ama ikinci izleyisimden bile buna emin olamadin. Bu hafta sonu insallah bu filmi ucuncu kez izleyecegim, ve bu sefer cok daha dikkatli dinlemeye calisacagim. Farzedelim bu sesler Tolga ve Ebru'ya ait. Sibel belli ki Tolga ve Ebru arasindaki bir flortu sezmis ve hatta hep onlari yakalamak istemis, ama yakalayamamis. Veya bir iki defa yakalar gibi olmus. Ve bunu simdi ruyasinda goruyor. Ama Sibel hic de rahatsiz gozukmuyor bu isten, hatta hosuna bile gidiyor cunku Tolga uzerinde hakim oldugu guce, Tolga'nin Ebru ile olan flortu olmasa sanki sahip olmazdi. Hatta bu sesler ilgisini cekiyor ve sesleri daha iyi duyabilmek, hatta olup biteni gorebilmek icin tabuta iyice yaklastiginda icine dusup tabut kapaniyor. GOMEDA OKUMA KLAVUZU 1'i gormek icin daha onceden yazdigim yoruma bakabilirsiniz. Hic bir Turk filminden bu kadar etkilendigimi hatirlamiyorum. Muhtesem bir sanat saheseridir Gomeda!! ..
2 puan
luna
01.03.2007 19:49:00
kötü.paranıza sahip çıkın.Türk sinemasından kazık yemek isterseniz izleyin.Gerçekten berbat.hele oyuncular,ucuz yerel tiyatro oyunculuğu yapmışlar.Korkudan eser değil zerre yok.
10 puan
sinemasanat
01.03.2007 19:38:00
Evet oksimoron iyi anlatmis, oyunculardaki gormeye alisik olmadigimiz neredeyse tutuk rol hali bu tarz filmlerin bir vazgecilmezi. Cunku seyirciyle sempati kurmak gibi bir amaci yok oyuncularin da filminde.Sanirim seyircinin filme dahil edilmedigi kendisinden ilk bakista birseyler bulamadigi bu tarz yapimlar tepki cekebiliyor. Filmin butunu cok etkileyici, degisik, hicbir yabanci yapimin yenilen Turkiyeye uyarlanmasi degil(Araf'in tamamen Japon korku filmlerinden derleyip toparlayip onumuze sunmasi gibi), kendine ozgu derin dusunceler barindiran 3-5 kisiyle cekilmis el emegi goz nuru bir calisma.
10 puan
okan
01.03.2007 17:32:00
Harika bir film! Bu film başardıklarından ötürü sinema kitaplarina geçecek! Daha şimdiden yurt dısından filmin hayranları olmaya başladı. Filmi dünyanın değişik yerlerindeki festivaller filmi çağırmaya başladı bile. Filme 1 puan verenler belli ki bu filmlerden anlamıyor, bu kadar basit. Para harcadığınızdan sikayet ettiginiz bu filme bir de buraya gelip yazarak bu kadar vakit harciyorsunuz. Demek ki bu film sizi etkilemis, para vermissiniz, o sinemada 90 dakika oturmussunuz, sonra internet kafede veya evde oturup bu siteye girip bu film hakkinda yazmaya calismissiniz, bazilariniz ise filmi sevenlere filmin hayranlarina laf sokmaya calismis, öyle gorunuyor ki 1 puan verdiginiz bu filmden sandiginizdan daha cok etkilenmissiniz. O zaman filmde seyirciye sunulan bilinc alti mesajlari işe yaramiş. :)
10 puan
Oksimoron
01.03.2007 17:27:00
Gomeda'nın burda aldığı yorumlar malesef türk seyircisinin beklentilerinin ne kadar kısırlaştırılıdığı ve tüketime dayalı,yüzüysel filmler aradıklarının göstergesi.Gomeda'daki farklı oyunculuk yönetimi insanları şaşırtsada esasında filmin fantastik öğelerini,imgelerini ve anayapısını desteklemek için zekice düşünülmüş ve gerekli olan bir oyunculuk türü.Öncelikle Tan Tolga Demirci'yi ve oyunculari bu sebepten kutluyorum.Film aynı zamanda güzel kadrajları,psikolojik etkiyi arttiran renkli ışıklandırmalarla ve çok başarılı bulduğum sahne dekorasyonuyla görsel bir şölen sunuyor izliyiciye.Tan Tolga Demirci filminin ana olay örgüsünde gelişen giriş,gelişme,sonuç içinde 2.bir katman olarak barındırdığı ,imge bombardımanı sürreallist eserlerin bulunduğu bir müzeye gezi niteliğinde.Film Jean Vigo'nun L'atalante'tından Lacan'a bir çok eser ve kişiye göndermelerle dolu.Ki şahsen ben bu kodlamalari gördüğümden büyük keyif aldım.Ben Tan Tolga Demirci'yi bu cesur girşiminden ve yarattığı bu eserden dolayı canı gönülden kutluyorum ve herkesin bu filmi dikkatlice izleyip yeni bir sinemayla tanışmasını şiddetle tavsiye ediyorum.
10 puan
alp
01.03.2007 17:01:00
[br]Bir gerilim fantastik filmi olan Gomeda yi festivallerde gormeyi arzu ediyoruz, filmin zayif taraflari var ama cok iyi dusunulmus yanlari da mevcut.
9 puan
burak
01.03.2007 16:01:00
bazı insanların türk korku filmine karşı bir kompleksi var bu düşüncenizi silmeden bu filmleri izleyemezsiniz zaten gerçekten bir korku filmi izlmek istiyosanız ozaman korku filmi izleyin filmin türü belli fantastik gerilim bu yüzden korkunç bir film deyildi demeniz komik oluyor.sinemayla cok ilgileniyorum diyenler gerçekten sinemayla bu kadar ilgileniyosanız gerilim ile korku filmi arasındaki farkı biliyor olmanız lazım .film hakkındaki görüşlere tabiki saygı duyuluyor ama filmi türüne göre değerlendirmek lazım unutmayalım ki korku filmi sinemamıza daha yeni yeni girdi buna rağmen cok güzel korku filmleri çıkarıldı ve bence çoğu yabancı filmide sollar gomeda da öle bir film...
1 puan
Alcatraz kuşçusu
01.03.2007 15:26:00
Gomeda denen yapım,müslüman mahallesinde salyangoz satmaya çalışan,gereyim derken sinirden güldüren,sıkıcı anlamsız bir film.Güya bir sürü sembol,mitolojik imge falan var.O zaman gönder festivallere filmini kardeim vizyona sokup korku filmi afişi yapıp milleti kandırma.
1 puan
semracık
01.03.2007 15:09:00
berbat bir kürtaj filmi kanlı kürtaj sahneleri midemi bulandırdı nasıl yemek yiycem şimdi hiç tavsiye etmiyorum gomeda film çok kötü tiksinme geldi film izlemeye gittik paramızla iğrendik.
1 puan
hermes
01.03.2007 13:40:00
arkadaşlar samimi söylüyorum hayatımda izlediğim en kötü en rezlaet film karmakarışık iğrenç renkler ne olduğu belli değil.Gomeda film olarak nasıl diye düşünmeyin salonuna bile yaklaşmayın kötü bir film.uyarmak benden karar sizden.Gomeda filminden uzak durun
9 puan
birfikir
01.03.2007 02:16:00
[br]Tahminimce Gomeda biraz şanssızlığa uğradı, festival filmi olduğu belli iken önce bir iki yurtdışı şansını yoklamalıydılar sonra da vizyona girmeliydi. Böylece reklamı daha doğru yapılır, korku filmi olmadığı daha iyi anlaşılırdı. Filme gelince, ülkemizde böyle bir filmi yapma cesaretini gösteren yönetmen ve tüm ekibe saygım sonsuz. Eleştiri odağı olacaklarını bile bile bu filme baş koydular. İlkleri kabul etmek zor Gomeda bu anlamda bir ilk. Ben bu filmden birşey anlamadım diyen ve gercekten öğrenmek isteyenler için ekşisözlük teki gözüpek rumuzlu arkadaşın filmin bazı sahnelerini yorumlayışını okuyun derim, içerik olarak bu kadar derin bir film Gomeda.
10 puan
denizengin
28.02.2007 22:20:00
Filme 10 veriyorum niye yonetmenin cesaretine, elbette her filmde kusur vardir ama bu filmler 3-5 kisiyle cekiliyor, buna ragmen cok basarili. Filmin az izlenmesi konusuna gelince, film ilk ciktigi hafta sonu 22 bin seyirci ile bulustu ve gosterimdeki yabanci dahil tum filmleri supurdu. Izlenmedigi yalan kisaca. Korkunc diiiiilldiiiii diyenlere de diyorum ki kim dedi Gomeda korku filmi diye, bas bas herkes bagirdi TV lerde tum oyunculer yonetmen, fantastik gerilim filmi, simgesel anlatima dayali surreal bir film diye, gitmek sizin kararinizdi zorla mi gittiniz, bak iste izlemek isteyenlere diyorum: EGER ARKADASLARINIZLA EGLENMEK ICIN SINEMAYA GIDECEKSINIZ GOMEDA DOGRU SECIM DEGIL cunku bu bir fantastik gerilim filmi. Artik bu dakikadan sonra yine de hiccc korkunc diiiillldiiii diyenler olursa gulup gececegim..
10 puan
filmfilm
28.02.2007 22:11:00
[br]kostek degil destek verdim rumuzlu arkadasa katiliyorum, boyle muzigi bir turk filminde ilk defa duydum. Olumsuz elestirilere gelince hic birsey olmamis, isik, sanat yonetmenligi cok kotu diyenlere ayip demek istiyorum, opera sahnesi goruntusunde bir filmdi, nasil bu kadar zevksiz olabiliyorsunuz. Filmi begenmeyin iyi hos ama bilmediginiz konular hakkinda da yazip cizmeyin, isik soylemis, goruntu boyleymis, hikaye......
1 puan
bir izleyici yorumu
28.02.2007 21:29:00
Gomeda'yı izledim.genelde Türk gerilim filmlerini kaçırmam.Geçen sezonki berbat korku filmi 'Araf' faciasını henüz unutmamışken ondan bile daha kötü diyebileceğim Gomeda çıktı.Hikayesi zaten bırakın korkuyu, geilim bile olamayan,kurgu,ışık,sanat yönetmenliği gibi konularda asla bir sinema filmi sıfatını haketmeyen bir eser Gomeda.Bu filmi vizyona sokma cesaretlerini takdir ettim,sıradan öğrenci filmlerinden bazıları bile korku-gerilim olarak daha iyiydi.Ben Gomeda filmini ve yapımcılarını Türk izleyicisine ihanet etmek ve onları kandırmakla suçluyorum.Tekrar ediyorum 'olmamış bir korku filmi' değil Gomeda,Filmin türünün korkuyla hiç ama hiç alakası yok.Afişle seyirci kandrılmaya çalışılmış.Ama zaten film haftasonu hiç izlenmeyerek bir batışa girdi.barvo Türk izleyicisine.Artık seviyeli bir izleyici kitlemiz var,sadece iyi filme prim veren ve kötü filmleri alaşağı eden bir izleyici.
10 puan
sinefilyak hazretleri
28.02.2007 21:01:00
Filmin Türü Fantastik Gerilim olduğu bilinmeli. ring gibi bir film bekliyorsanız böyle değil. gerçeküstü. görüşlerime gelince, film bir harika olmuş.
8 puan
tyler dürdane hanım
28.02.2007 20:58:00
gösterime girdiği ilk 3 günde, rexx sinemasından aldığım bilgiye göre en çok seyirci çeken film. hemen ardından hırsız ve polis filmleri geliyor. bence iyi bir film ancak, feride çetin biraz daha iyi olabilirdi. yine de başarılı. türkiyede şu vakte değin yapılmamış bir işi yapmışlar. helal olsun büyük cesaret örneği.
7 puan
köstek değil, destek verdim
28.02.2007 20:56:00
ben bu tür filmleri destekliyorum kesinlikle. Cok cok daha iyi olabilirdi, mukemmel degil belki ama mukemmel otesı olabilirdi bu film gayet te, müzikleri fln gayet güzel bence. hic boyle muzigi olan bir turk filmi izlemedim, izlediysem de hatırlamıyorum. Bir puan verenlerin fazla insafsız oldugunu düşünüyorum.
7 puan
no pussy blues efendi
28.02.2007 20:55:00
özellikle kayık sahnesinde, oyuncuların biliçaltına giden dehlizlere boğulabilirsiniz. bence güzel olmuş.
(c) interSinema.com - interSinema.com'da yayınlanan
materyaller, önceden izin alınarak ve kaynak gösterilerek yayınlanabilir.
Bize iletmek istediğiniz bir mesajınız varsa lütfen buraya tıklayınız.
Bulunduğunuz sayfa: Gomeda Filmi Yorumları