Arı Filmi'nden İlginç Notlar

6.11.2007
Arı Barry B. Benson’ı Türkçe seslendirmesinde CEM YILMAZ’ın seslendirdiği “ARI FİLMİ”nden EĞLENCELİ KAMERA ARKASI NOTLAR!


“Arı Filmi – Bee Movie”nin yapımı dört yıl boyunca sürdü ve animasyon işlemleri için toplam 1 milyon saat çalışma yapıldı. Prodüksiyon sürecinde tahmini 25 milyon işlemci saati harcandı ki, bu süre ilk “Shrek” için harcanın sürenin 5 katından fazlaydı. Filmde o kadar çok ARI var ki! Animasyon ekiplerinin “Bee Movie” için 1.000.000 tane arı yarattığını söylemek abartı olmaz. Özellikle arıların bir jetin yere inişine yardımcı olduğu sahne arı kaynıyordu. 750.000 arı uçağı taşırken 350.000 arı da yerde çiçek şeklinde şekil oluşturuyordu. O sahnede beyazperdede 1.100.000’den fazla arı vardı. effrey Katzenberg’in, seslendirme yapması için Jerry Seinfeld’ı ikna çabaları 12 yıldan fazla sürdü. Ancak Seinfeld bırakın animasyon seslendirmesini, filmlerde oyuncu olarak bile kamera karşısına geçmekle ilgilenmiyordu. Sonra bir gece yönetmen Steven Spielberg’in Seinfeld ile yediği yemek sırasında Seinfeld aklında “Bee Movie” adlı bir animasyon projesi olduğunu söyledi. Spielberg bu fikri çok beğendi ve yemek sonrasında Katzenberg’i telefonla arayarak Seinfeld’i kaçırmamak için elini çabuk tutmasını söyledi. Sözleşme hemen imzalandı ve “Bee Movie”nin dört yıllık yapım yolculuğu başladı. Jerry Seingeld ömrü boyunca arılara ilgi duymuştu. Şekilleri ve renkleri hoşuna gittiği gibi en çok da “bal” adı verilen büyüleyici maddeyi yaratabilmeleri olgusunu seviyordu. Eğer ürettikleri çok değerli maddeyi insanların alıp sattığını, yani arıların emeğini sömürdüğünü biliyor olsaydılar ne tepki verirlerdi, en çok da bunu merak ediyordu. “Bee Movie”nin öykü akışının çıkış noktası da bu oldu. İlk tasarım aşamasında Barry karakterinin görüntüsü kazak giymiş bir arı şeklindeydi. Bu haliyle Jerry Seinfeld’a çok benziyordu. Ancak herkes bu tasarımın çok doğru olmadığını hissetti. Bunun üzerine Barry karakteri yuvarlak hatları ve biraz salakça görüntüsüyle tamamen farklı şekle sokuldu. Bu son görünüm onay aldı. Ancak Barry’nin en son şeklinin bulunmasından önce 800 – 900 tane farklı tasarım yapılması gerekti. Chris Rock ile Jerry Seinfeld, diyalogların büyük bölümünü doğaçlama yarattı. Aslında Chris’in seslendirdiği Mooseblood adlı çekirge karakterin orijinal senaryoda çok az diyaloğu vardı. Ancak stüdyodaki seslendirme başladığında bu rol genişledikçe genişledi ve 50’den fazla diyaloğa oluştu. Dişi çekirgelerle çıkmak isteyen Mooseblood’un onları küçümseyici konuşmalar yaparak ilgi çekmeye çalışması, Rock ile Seinfeld’in ortak fikriydi. Bundan iki yıl önce geliştirilen kraliçe arı karakterini Megan Mullally’nin seslendirmesi düşünülmüştü. Ancak öyküdeki değişikliklere paralel olarak kraliçe arı karakteri senaryodan çıkarıldı. Megan’ın ses tonunu beğenen Seinfeld, onun projede kalmasını sağlamak için Honex turist rehberi Trudy rolünü yarattı Film yapımcıları, iki farklı dünyayı (arılar ve insanlar) yaratmak gibi zorlu bir görevle karşı karşıyaydılar. Her ikisinin de kendine göre zorlukları vardı. Bunların üstesinden gelinmesi için prodüksiyon tasarımcısı Alex McDowell yardımcı oldu. Öncelikle iki dünyayı birbirinden farklılaştıran bir görsel dil geliştirdi. (İnsanların dünyası için dikdörtgenler ve düz çizgiler; arılar için yuvarlak şekiller) . Bu durum özellikle insanların otomobillerinin kare şeklinde, arıların otomobillerinin yuvarlak hatlı olmasında belirginleşti. Hatta Barry ile Vanessa’nın mahkeme salonunda kullandığı dolmakalemler gibi küçük detaylarda bile göze çarptı. “Bee Movie”nin ik farklı dünyasını (İnsanların New York City’si ve arıların New Hive City’si) inşa eden maket departmanı şunları üretmekten sorumluydu: Barry’nin yatak odası gibi küçük setlerden, Central Park’taki dev binalara kadar uzanan 49 farklı mekan. New York City’deki 150’den fazla bina. İnsanlar ve arılar için 103 farklı saç stili. 300’den fazla özgün bitki, çiçek ve ağaç.


Haberde Adı Geçenler

En Son Haberler


>> >> Arı Filmi'nden İlginç Notlar

Haberler


Vizyondaki Filmler