Çılgın Dostlar’la 3 boyutlu eğlenceye var mısınız?

30.11.2006
Çılgın Dostlar’la 3 boyutlu eğlenceye var mısınız?


AFM IMAX Maltepe, 29 Aralık 2006’da - IMAX 3D formatına çevrilen ilk uzun metrajlı Sony Pictures filmi olma özelliği taşıyan “Çılgın Dostlar”, üç boyutlu olarak sadece AFM IMAX Sinemaları’nda izlenebilecek. Devrim yaratan IMAX 3D DMR™ prosesi sayesinde film 3 boyut formatına dönüştürülüp, daha sonra IMAX DMR® (Digital Re-mastering) teknolojisi ile dijital olarak yeniden işlenerek IMAX formatına aktarıldı. IMAX 3D teknolojisi sayesinde “Çılgın Dostlar” izleyicileri şimdiye kadar yaşadıkları sinema deneyimlerinden çok farklı olarak kendilerini tam anlamıyla filmin içinde hissedebilecek. IMAX 3D teknolojisine özel olarak tasarlanmış AFM IMAX Sinemaları’nda; çevresel bir görüş veren gümüş alaşımlı 3 boyutlu devasal ekran, 14.000 watt’lık dijital surround ses sistemi sağlayan 6 kanaldan 44 ses çıkışının yarattığı etki ile izleyiciler filmin içinde kahramanlar ile birlikte maceranın heyecanını yaşayacaklar. AFM IMAX Sinemaları’ndan Bir İlk Daha Çağın teknolojisi ile donatılmış, modern salonları ile film seyretmeyi doyumsuz bir keyif haline getiren AFM Sinemaları, yine bir ilke imza atarak uzun metrajlı bir Hollywood filmini üç boyutlu izleme fırsatı sunuyor. Türkiye’de sadece AFM Carrefour Maltepe ve AFM ANKAmall Sinemaları’nda bulunan IMAX 3D salonlarında 3 boyutlu olarak izlenebilecek “Çılgın Dostlar” filmi, 29 Aralık’ta vizyonda... Çılgın Dostlar 1, 2, 3D Columbia Pictures’ın sunduğu, Sony Pictures’ın ilk uzun metrajlı animasyonu olan ve Warner Bross tarafında Türkiye’ye getirilen aksiyon-komedi tarzındaki Çılgın Dostlar’da hayatta kalmayı hiç beceremeyen boz ayı Boog’un mükemmel dünyası, sıska ve çok konuşan bir katır geyiği olan Elliot’la tanışmasıyla altüst oluyor. Elliot, Boog’u bir evin tüm konforunu taşıyan bir garajdaki zavallı yaşantısından çıkarıp, vahşi doğada yaşamaya ikna edince, olaylar kontrolden çıkıyor. Elliot, Boog’un içindeki ayıyla temasa geçip orman yaratıklarını örgütleyerek ormanı geri kazanmasına yardım ediyor. Lion King’den tanıdığımız Roger Allers ve Monsters, Inc., Toy Story 2 gibi animasyonların yönetmenliğini yapan Jill Culton’ın yönettikleri filmin yapımcılığını, Stuart Little filmlerinin yapımcısı Michelle Murdocca üstleniyor. Roger Allers, Jill Culton ve Anthony Stacchi’nin yönettiği Çılgın Dostlar’ın konusu, her yıl avcıların geldiği ormanda, bu kez hayvanların savaşması temasına dayanıyor. Boog, bir park korucusu olan Beth tarafından Timberline kasabasında yetiştirilen 400 kiloluk bir gri ayıdır. Boog çok sevilen bir hayvandır ve Beth yarını düşünmeden onu şımartır. Derken bir gün, hızlı konuşan, vahşi ve inatçı bir geyik olan Elliot, Boog'un paranoyak avcı Shaw'un kamyonuna bağlı bir şekilde geçirdiği hayatına girer. Engellere rağmen Boog, Elliot'ı serbest bırakır. Elliot da bu iyiliğin karşılığında onu bebekliğinden beri yetiştiren, çok sevdiği Beth ile sürdürdüğü basit hayatından kurtarır. İki baş belası, heyecana doğru hareket ederler fakat ne yazık ki av mevsiminin başlamasına yalnızca birkaç gün kalmıştır. “In the Bleachers” adlı çizgi diziyle ünlü, deneyimli çizer Steve Moore, Çılgın Dostlar’ın fikrini Ketchum, Idaho ya da Kaliforniya-Mammoth gibi dağ eteğindeki kasabalarda yaşayarak bir şekilde evcilleşen hayvanların hikayelerini okurken buldum” diyor ve ekliyor: “Gün geliyor, o hayvanlar mutlaka kasaba halkını rahatsız edecek ciddi bir şey yapıyorlar ve ilaçla uyutularak vahşi doğaya bırakılıyorlar. Hayatlarının çoğunu insanların yiyecek artıklarıyla geçiren bu hayvanların vahşi doğaya bırakıldıklarında başlarına ne geldiğini, ormanda nasıl hayatta kaldıklarını hep merak etmişimdir”. Bu fikir Moore ve yapım ortağı John Carls’ın yazınıyla daha da gelişti. İkili ellerinde bu hikaye ve Moore’un harika çizimlerinden bir derlemeyle, yeni kurulmuş olan Sony Pictures Animation’ın başkan vekilleri Penney Finkelman Cox ve Sandra Rabins’e bir sunum yaptılar. Sony yetkililerinin isteği üzerine, Moore ve Carls hikayeyi somutlaştırdılar ve geliştirdiler, böylece “Çılgın Dostlar” Sony Pictures Animation tarafından yapımı kabul edilen ilk proje oldu. Hikaye, animasyon filmlerinde dünyanın en orijinal hikaye anlatıcılarından Jill Culton’a gönderildi. Culton (“Monsters, Inc.”, “A Bug’s Life” ve “Toy Story”) “Çılgın Dostlar”a doğaya duyduğu muazzam sevgiden ve bozayı Boog ile geyik Elliot arasındaki zoraki ilişkiye duyduğu büyük ilgiden ötürü projeyi beğendi. Zaten, Moore’un çalışmalarına da hayrandı. “Steve’in mizahını her zaman sevmişimdir” diyor Culton ve ekliyor: “Bize alternatif bir gerçeklik ve hayvanların bizden akıllı olduğu, arkamızdan bizimle dalga geçtikleri bir dünya sunuyor! ” Yönetmen Culton projeye imza attı ve güçlü bir anlatım geliştirmeye girişti. Kısa süre sonra ekibe çok yönlü yetenek Anthony Stacchi ortak yönetmen (“Curious George”, “Antz/Karıncalar” ve “James and the Giant Peach”) , deneyimli sinemacı Roger Allers (Oscarlı® hit “The Lion King/Aslan Kral”ın ortak yönetmeni) ise yönetmen olarak katıldı. Culton ve Stacchi hikaye üzerinde çalışarak insafsız avcı Shaw karakterini eklediler. Culton bu konuda şunları söylüyor: “Hikaye gelişse de, orijinaline yakın kaldı: Avcılara karşı savaşarak güçlenen hayvanları konu alan iki ahbap çavuş hikayesi olmayı sürdürdü”. Stacchi ortağına şunları ekliyor: “Steve bize harika bir ortam ve karakterler için ‘gerçek’ bir durum sundu. Vahşi hayvanlar bizim dünyamız ile vahşi doğa arasında sıkışıp kalıyorlar. Jill’le birlikte konuyu geliştirecek sade, duygusal bir hikaye bulmaya çalıştık”. Allers’a göre, hikayenin yapılandırılma sürecinde, “karakterler kesinlikle gelişti. Boog havalı ve soğukkanlı olarak başladığı hikayenin ilerleyen bölümlerinde çaresizleşiyor; böylece ortaya güzel bir karakter yelpazesi çıkıyor. Elliot ise daha az bilge olarak başladığı hikayede, gitgide daha kontrolcü bir tipe dönüşüyor ve gerçekten eğlenceli bir karakter oluyor. Bu karakterlerin gelişimini izlemek ilginç bir serüvendi”. Hikaye son hâlini alırken, ekip de sanatçı ve animatörlerle benzersiz bir görüntü yaratmak üzere çalışarak, projenin görsellerini hazırlamaya koyuldular. “Karakterlerin görüntüsünü, ayrıntı düzeyini ve çevrenin özelliklerini belirlemek için yaklaşık bir yıl harcadık” diyor görsel efekt süpervizörü Doug Ikeler ve ekliyor: “İlk yıl hedefimiz karakterleri ve hikayeyi hayata geçirmek için mümkün olan en yüksek kaliteyi yaratmaktı”. Üç Boyutlu IMAX Teknolojisi Hepimiz doğal olarak objeleri üç boyutlu görürüz. Bir objeye baktığımızda, iki gözümüz aynı objeyi iki değişik açıdan algılar. Beynimiz, bir objeyi üç boyutlu algılamak için, birbirinden çok az farklı olan iki imajı birleştirir. Derinlik algılama sezimizin olması bu sebeptendir ve bir objeyi almak için ne kadar uzanmamız veya merdivenden çıkarken ayağımızı ne kadar kaldırmamız gerektiğini bu sezgilerimiz sayesinde belirleriz. Ekranda da üç boyutlu bir imaj görmemiz için, iki ayrı görsel gereklidir. 3 Boyutlu IMAX projektörü, eş zamanlı olarak, iki göz için iki 15/70 film şeridini özel gümüş alaşımlı 3 boyutlu IMAX perdesine yansıtır. Her film şeridi imajları iki değişik odak noktasından kapsar. İzleyiciler, sağ-göz imajını sağ göze, sol-göz imajını ise sol göze aktaran özel 3 boyutlu polarize gözlükler takmalıdır. Özel 3 boyutlu IMAX polarize gözlükleri, iki imajı birbirine bağlayarak, izleyicinin 3 boyutlu görüntüyü algılamasını mümkün kılar. Sonuç olarak perde kaybolur ve görüntüler salon içerisinde uçuyormuş izlenimine ulaşılır.


En Son Haberler


>> >> Çılgın Dostlar’la 3 boyutlu eğlenceye var mısınız?

Haberler


Vizyondaki Filmler