Endüstriyel Sinema Bayramı

23.10.2006
İtalyan yönetmen Paolo Vırzi'nın yönettiği 'Napolyon' filmi de Roma Sinema Bayramı'nda gösterildi. Filmin başrolünde Monica Bellucci yer alıyor.


Roma Sinema Bayramı, endüstriyle sıkı ilişkiler kurarak başarılı bir festival örneği verdi. 200 bin avroluk ödül, 'Playing the Victim' ile Rus yönetmen Kirill Serebrennikov'un oldu Adını 'festival' koymaktan bile kaçınan 1. Uluslararası Roma Sinema Bayramı, sayıları durmadan artan festivaller haritasında farklı ama önemli bir yer edinmeyi hedefliyordu: Popüler bir etkinlik kimliğiyle Roma'nın kültürel yaşamına renk katarken, sinema endüstrisine elverişli çalışma koşulları sunmak... Bu iddialı hedeflere ulaşılacağı, daha ilk günlerde belli olmuştu. Tasarımını ünlü mimar Renzo Piano'nun yaptığı yeni kültür merkezi Auditorium'un çok işlevli dört salonunda yer bulmak güçtü; bahçeye kurulan 'Sinema Köyü'ndeki standlar dolup taşmaktaydı. İtalyan mutfağının ince lezzetini sunan lokantalardan, kültür merkezinin gece yarılarına kadar satış yapan kitapçısına dek heryer kalabalıktı. Belediyenin hizmete koyduğu festival otobüsleriyle, şehirdeki diğer salonlara ve sinema pazarına ulaşım çok kolaydı. Şık mağazaları ve tarihi büyük otelleriyle kentin en gözde caddesi Via Veneto, 3 gün boyunca sinemanın 'The Business Street'i olmuştu. Bu tanımlama, sinema pazarı denildiğinde İngilizce konuşmanın zorunlu olduğunu da hatırlatmaktaydı. Festivaller kabuk değiştiriyor Festivaller dünyasında yaşanan kabuk değiştirme sürecini çok iyi değerlendiren Roma Sinema Bayramı yöneticileri, ikinci bir Venedik olmak iddiasında değillerdi. Çünkü yeni bir sinefil festivali besleyecek kadar 'başka yerde gösterilmemiş sanat filmi' bulmak zaten artık olanaksız. Başarılı olmanın en sağlam yolu, farklı türlerde çok sayıda film sunarak yüz binlerce izleyiciye seslenmek ve sanatla endüstri arasında köprüler kurabilmekten geçiyor. Prestijli bir jürinin vereceği onursal ödüller yerine, halk jürisinin belirleyeceği filmlere ciddi para ödülleri vermek yapımcı ve yönetmenler için daha çekici. Başka bir deyişle, endüstrinin gerçekleri, sanatsal beklentilerin önüne geçiyor... 1990'lardan bu yana, Toronto ya da Rotterdam festivalleri bu yolu izleyerek geliştiler. Roma da bu örneklerden yola çıktığını saklamıyor. Kataloğundaki 190 filmle değişik tür ve formatlara yer veren Roma Sinema Bayramı, ayrıca, Robert De Niro'nun önderliğindeki New York'un Tribeca Film Festivali'yle de işbirliğine gitti. Robert De Niro'ya ödül... Bu bağlamda, sinema endüstrisine getirdiği katkılar nedeniyle, 21 Ekim gecesi Roma'da, Robert De Niro'ya 'Steps and Stars' ödülü verildi. Kalabalık gala gecelerinde, Martin Scorsese'nin Leonardo DiCaprio ve Jack Nicholson'lu 'The Departed'ı, Paolo Virzi'nin Daniel Auteuil'lü 'Napolyon'u ve İtalyan sinemasının popüler yönetmeni Guiseppe Tornatore'nin son filmi 'La sconosciuta' alkışlandı. Sean Connery toplu gösterisi sıcak ilgi gördü; Harrison Ford'a onur ödülü verildi.. Monica Bellucci, Napolyon'nun ardından bir Grange uyarlaması olan 'Concile de Pierre'de ikinci kez yine karşımıza geldi. Film, edebiyat uyarlamalarının ne kadar zor olduğunu bir kez daha kanıtlamaktaydı... Sonuç olarak, popüler içeriği, belediye başkanının aktif desteğiyle kurulan sinema pazarı, verilen para ödülü ve Hollywood yıldızlarına gösterilen ilgi göz önüne alındığında, Roma ile Antalya Festivali'nin yeni formülü arasında benzerlikler bulmak da mümkün... En İyi Film ödülü bir Shakespeare uyarlaması. Cumartesi günü, çoğu genç 50 Romalı sinemaseverden oluşan halk jürisi tarafından verilen 'En İyi Film' ödülüyle birlikte gelen 200 bin avroluk çek, 'Playing the Victim'in (Kurbanı Oynamak) genç yönetmeni Kirill Serebrennikov'un oldu. Rusya'da başarılı tiyatro mizansenleriyle tanınan Serebrennikov, Shakespeare'in 'Hamlet'inden uyarladığı 'Kurbanı Oynamak'ta çağdaş bir kara mizah örneği sunuyor. En İyi Kadın Oyuncu, Robert Guédiguian'ın 'Ermenistan'a Yolculuk' filmindeki yorumuyla Ariane Ascaride'in olurken, En İyi Erkek Oyuncu, ilk filmiyle İtalyan yönetmen Alessandro Angelini'nin 'L'Aria Salata'sındaki rolüyle Girogio Colangeli'nin oldu. Ödül listesi için yapılan tahminlerde adları geçen Otar İosseliani, Michel Piccoli, Francesca Comencini ve genç Fransız yönetmen Laurent Herbiet elleri boş döndüler. Bu arada, Roma'da ödül kazanamayan 'Beş Vakit'in, yarışan 16 filmin en iyi ilk üçte biri arasına girebilecek düzeyde sağlam bir çalışma olduğunu da unutmamak gerekiyor



Kaynak: Radikal

Haberde Adı Geçenler

En Son Haberler


>> >> Endüstriyel Sinema Bayramı

Haberler


Vizyondaki Filmler