29 . Uluslararası İstanbul Müzik Festivali

09.05.2001
29 .  Uluslararası  İstanbul  Müzik Festivali

· İTALYAN VİRTÜOZLARI / MARIELLA DEVIA, soprano 9 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi ROSSINI AKŞAMI * Yaylı çalgılar için Sol Majör Sonat No.1 * Yaylı çalgılar için La Minör Sonat No.2 * Yaylı çalgılar için Mi bemol Majör Sonat No.5 * Müzikal Akşamlar’dan Sekiz Şarkı La promessa - Il rimprovero - La partenza - L'orgia - L'invito - La pastorella delle Alpi - La gita in gondola - La danza Opera dünyasının en tanınmış simalarından biri olan soprano Maria Devia, muhteşem bir kariyer yaptığı "belcanto", Mozart ve Verdi repertuvarını bugüne kadar dünyanın en önemli operalarında ve konser salonlarında seslendirdi. Teatro alla Scala, Covent Garden, Metropolitan Operası, Paris Bastille Operası, Venedik La Fenice Tiyatrosu, Pesaro Rossini Opera Festivali, New York Carnegie Hall, Amsterdam Concertgebouw ve Accademia Nazionale di Santa Cecilia sanatçının sürekli olarak yer aldığı önemli sahnelerden sadece birkaçıdır. Sanatçının başarıyla seslendirdiği operalar arasında Tancredi, I puritani, Rigoletto, Saraydan Kız Kaçırma, Sihirli Flüt ve Idemeneo bulunmaktadır. Bugüne kadar dünyanın en önemli salonlarında konserler vermiş olan İtalyan Virtüözleri, Fabio Biondi, Giuliano Carmignola, Enzo Dara, Pavel Melnikov, Natalia Gutman ve Julian Rachlin gibi solist ve şeflerle çalışmalar yaptı. La Scala, Maggio Musicale Fiorentino, Venedik La Fenice Tiyatrosu, Roma'daki Accademia Nazionale Santa Cecilia'da ve Avrupa'nın en önemli festivallerinde konserler verdi ve turnelere çıktı. Barok müzik ve eski enstrümanlara olan ilgisiyle bilinen topluluk, bunun yanı sıra çağdaş ve folk müziğe karşı olan yakınlığıyla bugüne kadar Chick Corea'nın piyano ve orkestra için konçertosunun prömiyeri, Goran Bregoviç'in İtalya turnesi ve Michael Nyman'ın konserlerinde çaldı. · VENEDİK BAROK ORKESTRASI / ANDREA MARCON, klavsen 11 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Veracini : Süit VI, Sol minör Marcello : “La Cetra” konçerto n° 3, Si Minör Vivaldi : Keman, Yaylı Çalgılar ve Sürekli bas için Mi Minör Konçerto RV 273 Vivaldi : Keman, Yaylı Çalgılar ve Sürekli bas için Re Majör konçerto RV 211 Steffani : Süit “Henrico Leone” Vivaldi : Keman, Yaylı Çalgılar ve Sürekli bas için Do Majör konçerto RV 177 Vivaldi : Keman, Yaylı Çalgılar ve Sürekli bas için Mi Bemol Majör konçerto RV 257 · VENEDİK BAROK ORKESTRASI / ANDREA MARCON, klavsen 12 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Vivaldi : “Giustino” Operasından Do Majör Sinfonia, RV 717 Vivaldi : Keman, Yaylı Çalgılar ve Sürekli Bas için Sol Minör Konçerto RV 157 Marcello : “La Cetra” Konçerto No. 1, Re Majör Vivaldi : İki Obua, Yaylı Çalgılar ve Sürekli Bas için Re Minör Konçerto, RV 535 Vivaldi : Dört Mevsim Op 8, no. 1-4 Andrea Marcon günümüzün en önemli erken dönem İtalyan müziği yorumcularından biridir. Organist, klavsen ve şef olarak başarılı bir uluslararası kariyere imza atan Marcon, Avrupa'nın en önemli festivallerinde yer aldı; en iyi müzik okulları ile Toulouse, Hamburg, Goteborg, Malmoe, Karlshure ve Kopenhag Müzik akademilerinde seminerler ve master kursları verdi. 1985'de Bruge'deki "Bach-Haendel" Uluslararası Yarışması, 1986'da Innsbruck "Paul Hofhaimer" Uluslararası Org Yarışması ve "Regio-Fonderpreis fur Musik" ve 1991'de Bologna'daki Klavsen Yarışması'nda ödüller aldı. 1997'de kurulan Venedik Barok Orkestrası, repertuvara göre standart bir oda orkestrasından, büyük klasik orkestraya kadar çeşitlilik gösteren formlarda çalışmalarını sürdürmektedir. Geleneksel Venedik tarzıyla seslendirdiği 16 ve 18. yüzyıllar arası İtalyan müziği üzerinde çalışmalarını yoğunlaştıran orkestra, en önemli solistlerle verdiği konserlerinde orijinal enstrümanları kullanmaktadır. İngiltere ve Fransa'da verdiği konserlerle birlikte büyük bir beğeni toplayan orkestra için "otantik bir dışavurum", "yeni İtalyan Barok stilinin gerçek ifadesi" yorumları yapıldı. · EROL URAS, tenor & ELISABETTA DI STEFANO, piyano 14 Haziran 2001 - Atatürk Kültür Merkezi, Konser Salonu Verdi Aryaları: • “Ingemisco tam quam reus…” ; Messa di Requiem • “Celeste Aida…” ; Aida (Ramades) • “Dio! Mi potevi…” ; Otello (Otello) • “La Vergine degli Angeli” ; La Forza del Destino • “O tu che in seno agli angeli…” ; La Forza Del Destino - D. Alvaro • “La donna è mobile…” ; Rigoletto (Duca di Mantua) • “Ah si, ben mio; coll’essere io tuo” ; Il Travatore (Manrico) • “Di quella pira…” ; Il Travatore (Manrico) İtalyan Şarkıları: • “Fenesta che lucive” ; (Antik Şarkı) • “Mattinata” ; R. Leoncavallo (Şarkı) • “Non ti scordar di me ” ; E. de Curtis (Film Şarkısı) • “Vaga Luna” ; Şarkı (Bellini) • “Chitarra Romana” ; E. di Lazzaro (Tango) • “Passione” ; Taglia Ferri (Napoliten Şarkı) • “’O paese d’ ‘o sole” ; V. d’Annibale (Napoliten Şarkı) • “Il sospiro” ; Şarkı (Donizetti) • “Dicitencello vuie” ; Rodolfo Falvo (Napoliten Şarkı) • “’O sole mio!” ; E. di Capua (Napoliten Şarkı) Ülkemizin en iyi tenorlarından biri olan Erol Uras, 1973'de katıldığı İstanbul Devlet Operası'ndaki solistlik görevini halen başarıyla sürdürmektedir. 1980 yılında Alman Operası'nın davetiyle Almanya'ya giderek bir süre çalışmalarını burada sürdüren Uras, Sovyetler Birliği ülkeleri, Yugoslavya, Bulgaristan, Yunanistan ve Berlin'de opera temsillerinde yer aldı, resitaller verdi. · İNGİLİZ BAROK SOLİSTLERİ VE MONTEVERDİ KOROSU JOHN ELIOT GARDINER, şef 15 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Daniel Taylor, kontrtenor - Topi Lehtipuu, tenor - Jonathan Lemalu, bas Handel : Mesih Oratoryosu Monteverdi Korosu'nun kurucusu ve Sanat Yönetmeni olan Sir John Eliot Gardiner, çok yönlü ve zamanızın en ilginç şeflerinden biri olarak tanınmaktadır. Avrupa ve ABD'deki senfoni orkestralarını konuk şef olarak yönetmek için sık sık alan Gardiner, 1994'te "Yılın Sanatçısı Ödülü" dalında hem Alman Plak Eleştirmenleri Ödülü hem de Gramophone Ödülü'nü alarak büyük bir başarıya imza attı. Sanatçı 1995'te ise "Yılın Orkestra Şefi" Cannes Klasik Müzik Ödülü'nü kazandı. Gardiner Herbert von Karajan'la birlikte aynı yıl üç tane Gramophone Ödülü kazanan iki besteciden biridir. Britanya'nın önde gelen korolarından biri olan ve 1964'te John Eliot Gardiner tarafından kurulan Monteverdi Korosu, aralarında Edison ve Gramophone'un (1996, 1997 & 1991) yanı sıra Berlioz'un Messe Solemnelle'i ile En İyi Koral Performans Grammy Ödülü'nü kazandı. İngiliz koral geleneğinin en önemli gruplarından biri sayılan Monteverdi Korosu, Barok müzikten başlayarak geniş bir yelpazede virtüöz bir grup olarak tanımlanmaktadır. · TEKFEN KARADENİZ SOLİSTLERİ SAİM AKÇIL, şef / ADALET VEZİROV, kemança 18 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Tüzün : Esintiler Hannemmedov : Kemança Konçertosu Beethoven : Senfoni No.7, La Majör Op.92 · JOSHUA BELL, keman & SIMON MULLIGAN, piyanist 19 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Program daha sonra açıklanacaktır. İlk keman dersini beş yaşında alan ve 12 yaşında ünlü kemancı ve pedagog Josef Gingold'la çalışmaya başlamasıyla birlikte büyük başarılar kazanan Joshua Bell, 1981'de Seventeen / General Motors yarışmasını kazandı. Henüz 14 yaşında iken Riccardo Muti yönetimindeki Philadelphia Orkestrası'yla solist olarak çaldı ve hemen ardından Carnegie Hall'daki ilk konserine çıktı; Avery Fisher Kariyer Bursu kazandı; ilk kayıtlarını yaptı. O günden bu yana Ashkenazy, Blomstedt, Chailly, Dohnányi, Dorati, Dutoit, Eschenbach, Gardiner, Levine, Norrington, Ozawa, Salonen, Slatkin, Temirkanov, Welser-Möst ve Zinman gibi en iyi şeflerin yönetimindeki belli başlı senfoni orkestralarıyla çalıştı. · SANTA CECİLİA ULUSAL AKADEMİSİ ORKESTRA VE KOROSU / PAOLO OLMI, şef 21 Haziran 2001 – Aya İrini Müzesi Brahms : Trajik Uvertür Brahms : Schicksalslied Op.54 Verdi : Quattro pezzi sacri (Dört Kutsal Parça) (Solist soprano daha sonra açıklanacaktır.) Genç yaşta piyano eğitimine başlayan ve daha sonra Massiomo Pradella ve Franco Ferrera ile Roma'da çalışmalarını sürdüren Paolo Olmi, 1979'da şeflik kariyerine başlardı. 1986'da Teatro Comunale Bologna'da ilk operasını yönetmesiyle birlikte Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika, Avustralya ve Asya’nın en önemli salonlarında birçok opera ve konser yönetti. Yönettiği eserlerin bazıları Teatro dell’Opera di Roma’da Moses in Egypt; Barcelona Operası'nda Sevil Berberi, The Thieving Magpie, Nabucco ve Turandot'dur. Champs Elysees Tiyatrosu'nda sahnelenen William Tell Paolo Olmi'ye rejisör Pier Luigi Pizzi'yle birlikte Fransız Müzik Eleştirmenleri'nin "Yılın En İyi Operası Ödülü"nü getirdi. Dünyanın en eski müzik kurumlarından biri olan Santa Cecilia Ulusal Akademisi Orkestra ve Korosu, sadece senfonik repertuvar çalmaya başlayan ilk orkestradır. 1908'de kurulmasından günümüze kadar İtalya'dan ve diğer ülkelerden yüzyılın en iyi orkestra şefleri ve solistleriyle 13 binin üzerinde konser verdi. Bernardino Molinardi, Franco Ferrera, Fernando Previtali, Igor Markevitch, Thomas Schippers, Guiseppe Sinopoli ve Daniele Gatti, orkestranın sürekli şefleri arasında yer aldı. Orkestranın şu andaki Sürekli Şefi ise Myung-Whun Chung'dur. · SANTA CECİLİA ULUSAL AKADEMİSİ ORKESTRA VE KOROSU / PAOLO OLMI, şef / MARIA GULEGHINA, soprano 22 Haziran 2001 – Atatürk Kültür Merkezi, Büyük Salon Verdi : Kaderin Gücü Operası Uvertürü (Maria Guleghina, sop / Carlo Colombara, 1. bas / 2. bas ?) Verdi : Kaderin Gücü Operası II. Perde Finali (Maria Guleghina, sop, / Carlo Colombara, 1. bas / 2. bas ?) Bellini : Norma Operası Uvertürü (Maria Guleghina, sop / Vittorio Pulzelli, tenor / Carlo Colombara / bas) Bellini : Norma Operası II. Perde Finali (Maria Guleghina, sop / Vittorio Pulzelli, tenor / Carlo Colombara / bas) Odessa doğumlu soprano Maria Guleghina, kariyerine Minsk Devlet Operasında başladı. Ünlü La Scala Operası'ndaki ilk gösterisinde Luciano Pavarotti ile Maskeli Balo operasında yer aldı. Bunu 1990 yılında Andrea Chenier Operasında Maddalena rolü ile New York Metropolitan Operası izledi. Ertesi yıl Metropolitan'a Placido Domingo ile Tosca'yı söylemek için geri döndü. Viyana, Londra, Hamburg, Bonn, Berlin, Paris, Floransa, Verona, Roma, Monte Carlo, Houston ve San Francisco gibi dünyanın belli başlı tüm tiyatrolarında Odabella (Attila), Aida, Amelia (Maskeli Balo), Elvira (Ernani), Leonora (Il trovatore), Amelia Grimaldi (Simon Boccanegra), Desdemona (Otello), Maddalena (Andrea Chenier), Fedora, Manon Lescaut, Tatiana (Eugene Onegin), Abigaille (Nabucco) ve Santuzza (Cavalleria rusticana) gibi dramatik soprano rollerini büyük bir başarı ile yorumladı. La Scala Operasında I due Foscari, Tosca, The Queen of Spades, Manon Lescaut ve Nabucco operalarında sahneye çıkan Guleghina, Oberto Conte di San Bonifacio, Aleko, Otello, Andrea Chenier ve Il tabarro operalarının CD kayıtlarında yer aldı. · GIOVANNI SOLLIMA, viyolonsel ve vokal & LARK DÖRTLÜSÜ 23 Haziran 2001, Aya İrini Müzesi Sollima: Yaylı Çalgılar Beşlisi “İtalya’da Yoluculuk” Palermo'da doğan ve bu şehrin konservatuvarından başarıyla mezun olan Giovanni Sollima, eğitimini daha sonra Avusturya ve Almanya'da sürdürdü. Gençliğinden başlayarak bütün müzik türlerine ilgi gösteren Sollima, müziğinde klasik, rock, jazz'ın yanı sıra, Sicilya, Afrika, Ortadoğu ve Hindistan'ı kapsayan değişik ülkelerin etnik müzik öğelerini birbirleriyle buluştuğu kendi tarzını yarattı. Eserleri Milan La Scala, Roma St. Cecilia ve Venedik Bienali gibi önemli sanat merkezlerinde; Pergamenchikov, Brunello, Coryell gibi solistler ve Kremer, Bashmet ve David gibi şeflerin yönetimindeki Moskova Solistleri, Avrupa Birliği Oda Orkestrası ve Kremerata Baltica gibi orkestralarca seslendirildi. Lark Dörtlüsü, 16 yıldan bu yana müzikal bütünlükleri ve çok yönlü müzisyen kimlikleriyle dinleyicilerle birlikte müzik eleştirmenlerinin de takdirini kazandı. Repertuvarında geleneksel repertuvarın yanı sıra, ısmarlama ve keşfedilen yeni eserlere de yer veren topluluk, ABD'deki belli başlı müzik merkezlerinde çaldı; Almanya, Çin, Avusturalya, Rusya, Meksika ve Yeni Zelanda'da turneler gerçekleştirdi ve belli başlı festivallere katıldı. Dörtlü Walter F. Naunburg Ödülü, Şostakoviç Uluslararası Yaylıçalgılar Yarışması ve Melbourne Uluslararası Oda Müziği Yarışması gibi yarışmaları kazandı. · “CAPITOLE DE TOULOUSE” ULUSAL ORKESTRASI MICHEL PLASSON, şef / GÜHER & SÜHER PEKİNEL, iki piyano 24 Haziran 2001 - Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Debussy : Prelude à l’aprés-midi d’un faune Poulenc : İki piyano ve Orkestra için Konçerto Chausson : Senfoni, Si bemol · “CAPITOLE DE TOULOUSE” ULUSAL ORKESTRASI MICHEL PLASSON, şef / GÜHER & SÜHER PEKİNEL, iki piyano 25 Haziran 2001 - Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Mendelssohn : İki piyano ve orkestra için Konçerto Rimski-Korsakov: Şehrazad Michel Plasson Paris Konservatuvarı'nda perküsyon ve orkestra şefliği öğrenimi gördü ve Uluslararası Besançon Yarışmasında Birincilik Ödülü'nü aldı. 1968'de Toulouse Operası'nın sürekli şefi; ardından Müzik Yönetmeni ve 1973'te de Sanat Yönetmeni oldu. 1974'te Toulouse'un eski mısır pazarını 3000 kişilik bir konser salonuna çevirdi ve orkestra sezonluk konser çalışmalarına o yıl başladı. Plasson ve orkestra geçen zaman içersinde biri "En İyi Orkestra Şefi" ve diğeri de Massanet'nin Don Kişot operasının yorumuyla "Yılın En İyi Kaydı" dallarında olmak üzere iki "Victories of Classical Music" ödülü aldılar . Altı yaşında dinleyicilere ilk konserlerini veren ve 9 yaşında Ankara Filarmoni Orkestrası'yla çalan Güher ve Süher Pekinel kardeşler, Paris Konservatuvarı, Frankfurt Müzik Yüksek Okulu ve Juilliard Müzik Okulu'nda eğitimlerini tamamladılar. Solist veya ikili olarak birçok ödül alan Pekinel kardeşler, aralarında Berlin ve Los Angeles Filarmoni ile İngiliz Oda orkestralarının da bulunduğu birçok orkestradan davet almakta Avrupa, ABD ve Japonya'da resitaller vermektedirler. Dünyanın en iyi piyano ikilisi olarak gösterilen Pekinel kardeşlerin son olarak kaydettiği Bach eserlerinden oluşan CD'leri büyük beğeni toplamaktadır. 19. yüzyılda bir opera orkestrası olarak kurulan Capitole de Toulouse Ulusal Orkestrası, 1945 yılından itibaren ismini senfonik çalışmalarıyla da duyurdu. 1968'de Michel Plasson'un orkestra yönetimini devralmasıyla büyük bir değişim geçiren ve repertuvarını genişleten orkestra, 1974'de müzisyen sayısının 104'e yükseltilmesinin yanı sıra Kültür Bakanlığı'nın "Ulusal Orkestra" ünvanını vermesiyle onurlandırıldı. Avrupa'nın birçok ülkesinde konserler veren ve daha önce de İstanbul Festivali'ne katılmış olan orkestra, aralarında Fransız Plak Akademisi Ödülü, Charles Cros Akedemisi Ödülü ve Uluslararası Plak Eleştirmenleri Ödülü gibi birçok önemli ödül kazanmıştır. · ALBAN BERG DÖRTLÜSÜ Günter Pichler, keman - Gerhard Schulz, keman Thomas Kakuska, viyola - Valentin Erben, viyolonsel 26 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Haydn : Yaylı Çalgılar Dörtlüsü, Op.74/3 Berg : Lirik Süit Beethoven : Yaylı Çalgılar Dörtlüsü, Op. 132 Yirmibeş yılı geçkin bir süredir belli başlı müzik merkezlerinde ve festivallerde konserler veren Alban Berg Dörtlüsü, halen onursal üyesi oldukları Vienna Konzerthaus'da kendi isimlerini taşıyan konser serisine katılmasının yanı sıra, Royal Festival Hall, Zurich Operası, Paris Champs-Elysées ve Alte Oper Frankfurt'ta konserler vermektedir. Topluluk yaptığı kayıtlarla aralarında Grand Prix du Disque, Alman Plak Eleştirmenleri Ödülü, Edison Ödülü ve Gramophone Magazine Ödülü gibi birçok önemli ödül aldı. · ARTEMIS DÖRTLÜSÜ Natalia Prischenpenko, keman - Heime Müller, keman Volker Jacobsen, viyola - Eckart Runge, viyolonsel 27 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Strauss R. : Yaylıçalgılar Altılısı için Kapriçyo * Verdi : Yaylıçalgılar Dörtlüsü Schoenberg : Verklaerte Nacht * * Alban Berg Dörtlüsü üyelerinden Thomas Kakuska (viyola) ve Valentin Erben (viyolonsel) bu konserde yukarıda belirtilen eserlerde Artemis Dörtlüsü'ne katılacaklardır. 1989'da Lübeck Müzik Yüksekokulu'nun dört öğrencisinin kurduğu Artemis Dörtlüsü, çalışmalarını Walter Levin ve Alban Berg Dörtlüsü'nün yanı sıra ABD'de Emerson ve Juilliard dörtlüleriyle sürdürdü. Deutsche Musikwettwerbs (1995), ARD Uluslararası Müzik Yarışması (1996) ve Premio Paolo Borciani Uluslararası Yaylıçalgılar Dörtlü yarışmalarını kazandı. Münih, Paris, Milano, Roma ve Amerika'nın birçok şehrinde verdiği konserlerin yanı sıra dörtlü birçok radyo programına katıldı. · DAVID GERINGAS, viyolonsel & TATJANA GERINGAS, piyano 28 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Bernstein : Mes'den üç Meditasyon Beethoven : Sonat Re majör Op.102 II Çaykovski : Üç Parça (Noktürn - Melodi - Humoresque) Şinitke : "Peer Gynt" Balesinden Viyolonsel, Piyano ve Tape için Epilog Litvanyalı müzisyen David Geringas, Mstislav Rostropoviç'le eğitim gördüğü Moskova Konservatuvarı'ndan mezun oldu. 1970'de Uluslararası Moskova Yarışması'nda Altın Madalya aldı. Bugüne kadar, Ashkenazy, Rattle, Dutoit, Sawallisch ve Thomas gibi önde gelen şeflerin yönetiminde Berlin, Londra ve Philadelphia senfoni ve NHK orkestraları gibi belli başlı orkestralarla çaldı. Erken Barok dönemden günümüze kadar ulaşan repertuvarıyla solo kariyerinde de büyük başarılara imza attı. Bugüne kadar ellinin üzerinde kayıt yapan ve Berlin Müzik Yüksek Okulu'nda ders veren Geringas; Grand Prix du Disque, Diapason d'Or ve Alman Plak Eleştirmenleni Ödülü gibi ödüllerin sahibidir. · NOON STAR - ŞİRİN PANCAROĞLU, harp / TINE REHLING, harp 29 Haziran 2001 - Aya İrini Müzesi Jersild : Duygu Yüklü Şarkıcılar için iki Impromptu Villa-Lobos : Suite Floral’den “Idilío na rêde” - “Uma camponeza cantadeira” Ali-Zadeh : Deyişme (Dünya Prömiyeri. Noon Star için Ulus. İstanbul Müzik Festivali sipariş etmiştir.) Sting : It’s Probably Me - Saint Agnes and the Burning Train Dirié : El Arpa del Malevo (Dünya prömiyeri) Salzedo : Gecenin Şarkısı Ellington : Caravan - In a Sentimental Mood - Take the Coltrane Jobim : Samba pra Vinicius - Olha, Maria Pascoal : Chorinho pra ele Geleneksel İnka Ezgisi: Ama Pisko Pancaroğlu, Tine Rehling ile geliştirdikleri bu proje için şunları söylüyor: "Müzikteki ortak paylaşımlarımız bizi bu değişik birlikteliğe yöneltirken, izlediğimiz estetik, popüler müziklere klasik müzik dokusu içerisinde yepyeni bir yorum ve imaj getirmekti. Günümüzde ne yazık ki kalıplaşmış “klasik müzik konseri” kavramına yeni bir içerik ve görsellik kazandırmak da gözettiğimiz önemli bir konu. Dinleyiciyle daha interaktif olmak, seslendirdiğimiz eserlerin bizlerin birer yorumcu olarak olanaklarımızı daha iyi kullanması, bunun yanısıra okuyacağımız şarkılarla ve narasyonla dinletilerimizin bir “gösteri” niteliğini taşıması ikilimizin ana hatlarını oluşturmakta." Eğitimini 1992'de Müzik Master derecesi alarak mezun olduğu Indiana Ünivesitesi Müzik Okulu'nda tamamlayan Şirin Pancaroğlu, harpa yeni ufuklar açmayı amaçlayan bir sanatçıdır. Enstrümanının geleneksel repertuvarını yorumlamasıyla birlikte, erken dönem müzik ve günümüz müziği üzerinde de çalışmalar yapmaktadır. Ayrıca geleneksel repertuvardan aldığı parçaları arp için uyarlayarak kendi repertuvarını genişleten sanatçı, bugüne kadar Washington'da Kennedy Center, Virginia'da the Wolf Trap, Seul'de Sejong Kültür Sanat Merkezi ve İstanbul'da Atatürk Kültür Merkezi gibi önemli merkezlerde konserler verdi; Avrupa ve ABD'nin belli başlı festivallerinde çaldı. 1993'de Kopenhag'da verdiği ve büyük beğeni toplayan ilk konserinin birlikte dikkatleri üzerine çeken Danimarkalı harp sanatçısı Tine Rehling, Danimarka'nın en önemli ödülleri arasında yer alan Jacob Gade Prisen and the Gladsaxe Musikpris ödüllerini kazandı. Halen Danimarka'da solist ve oda müziği sanatçısı olarak aktif müzik kariyerini sürdüren sanatçı, Kopenhag Filarmoni, Danimarka Radyo Konser ve Aarhus Senfoni orkestralarında solist sanatçı olarak çalmakta; İsveç, Almanya, İsviçre'de oda müziği çalışmaları yapmakta ve ABD'de solo korserler vermektedir. Sanatçı 1998'den bu yana Danimarka'daki Aalborg Senfoni Orkestrası'nın Birinci Harpçısıdır. · THE HILLIARD ENSEMBLE & JAN GARBAREK David James, kontrtenor - Roger Covey-Crump, tenor - John Potter, tenor - Gordon Jones, bariton Jan Garbarek, saksofon 3 Temmuz 2001 - Aya İrini Müzesi • MNEMOSYNE Jan Garbarek ve Hilliard Ensemble'ın Mnemosyne projesi. New York'taki ilk gösterisinden ve King's College şapelindeki Avrupa prömiyeriyle birlikte yaklaşık 60 konserlik bir Avrupa turnesine çıkarak önemli bir başarı elde etmişti. John Potter albüm için şunları söylüyor: "Mnemosyne iki çeşit müzik içeriyor; daha belirgin olan parçalarda topluluk, notalarıyla var olan parçaları söylerken, saksofon bu müziğin üzerine doğaçlıyor. Bu parçaları bir kere daha tekrarlarken aşağı yukarı ne yapacağımızı tahmin edebiliriz (her ne kadar saksafonun ne çalacağını bilmesek de..). Mnemosyne'indeki bir diğer müzik ise en az nota ve veriyle kaydedilmiş eserlerden oluşuyor. Bunlar eski kitaplardan alınan nadiren tamamlanmış parçalar; var olan notaları aramızda paylaştık ve ardından doğaçlamaya başladık. Yani bunlara bir kereye özgü, her seslendirilişinde değişik olabilecek parçalar..." · GENÇ SOLİSTLER DİZİSİ Atatürk Kültür Merkezi, Konser Salonu 15 Haziran 2001 • Ares Altılısı • Ayşen Zülfikar, soprano & Elif Önal, piyano • Arion Beşlisi 16 Haziran 2001 • Dolce Dörtlüsü • Taylan Memioğlu, tenor & Müge Hendekli, piyano • İstanbul Trombon Dörtlüsü 17 June 2001 • Muse Beşlisi • Tülay Uyar, soprano & Hacıbaba Aliyev, piyano • Triolog GELENEKSEL MÜZİK KONSERLERİ · KÜLTÜR BAKANLIĞI İSTANBUL TARİHİ TÜRK MÜZİĞİ TOPLULUĞU AHMET ÖZHAN, Genel Yönetmen ve Solist 10 Haziran 2001 - Atatürk Kültür Merkezi, Konser Salonu, 19:30 Topluluk konserin ilk bölümünde Mevlana’nın Mesnevi’nin ilk beyiti üzerine yeni bir formda yazılmış olan “Gel”in yanı sıra, seçme eserler seslendirecek; ikinci bölümde ise Mehter, Tasavvuf ve Klasik Türk Müziği’nin bir arada seslendirileceği bir program sunacak. Ahmet Özhan, Üsküdar Musiki Cemiyeti ve İ.B Belediye Konservatuarı’nda eğitimini sürdürürken, bir yandan da sahne ve plak çalışmaları yaptı. Kültür Bakanlığı İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu’nun kurucusu ve genel yönetmeni olan Ahmet Özhan, klasik ve tasavvuf müziği alanındaki en iyi solistler arasında yer almaktadır. İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu, unutulmaya yüz tutan, sanat değeri taşıyan Türk Tasavvuf Müziği ve Mehter Müziği’ni, kendine özgü üslub ve icra özellikleriyle tanıtmak, kaynak inceleme ve araştırmaları yapmak amacıyla 1991’de kuruldu. Topluluk çalışmalarını Konya Mevlana İhtifalleri’nin yanı sıra, İstanbul Festivali gibi etkinliklerde verdiği klasik ve tasavvuf müziği konserleriyle sürdürmektedir. · “MAHUR” - A. ŞENOL FİLİZ - BİROL YAYLA 16 Haziran 2001 – Aya İrini Müzesi, 19:30 1850-1950 dönemi saz müziği A. Şenol Filiz, ney - Birol Yayla, tanbur - Samim Karaca, ud - Taner Sayacıoğlu, kanun Lütfiye Özer, kemençe İnsanlık tarihinin ilk günlerinden bu yana bir çok medeniyete kucak açan Anadolu coğrafyası, 1071’den itibaren Selçuklular’ın ve ardından da Osmanlılar’ın dünya kültür mirasına bıraktığı derin izlere tanık oldu. Doğuyla batının, kuzeyle güneyin buluştuğu İmparatorluk başkenti İstanbul, çok kültürlülüğe açık yapısıyla önemli bir kültür merkezi haline geldi. Bu yapı içinde gelişen Osmalı kültürü, mimarisi, edebiyatı, el sanatları, minyatürü, müziğiyle dünya kültürüne derin bir iz bıraktı. “MAHUR”, klasik müziğimizin son derece derin ve sofistike bir anlam kazandığı 19. yüzyıl sonu ile, Cumhuriyetin değişim rüzgarlarının yaşandığı ilk dönemlerde bestelenmiş saz eserlerinden oluşuyor. Yüzyıllarca süren bir birikimi, aktarım yoluyla bizzat yaşayan ve birikimlerini Cumhuriyetin yenilikçi ortamına da taşıyan bu büyük bestekarların yazdığı eserler repertuvarımızda, albümlerde ve konserlerde kalıcılıklarını sürdürmeye devam ediyor. · KÖKTEN GELECEĞE TÜRK MÜZİĞİ / MELİHAT GÜLSES 20.6.2001 - Atatürk Kültür Merkezi Büyük Salon Konserde, ülkemiz kültürünün önemli öğelerinden biri olan Geleneksel Türk Müziğini’nin evrensel müzikte yerini alması için başlatılan çalışmaların bizzat uygulayıcı kurumlarından biri olan İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuvarı mezunu ve mensubu sanatçıların oluşturduğu topluluk ile İhsan Özer yönetimindeki özel bir orkestra eşliğindeki sanatçımız Melihat Gülses; Hüseyin Sadettin Arel, Muhlis Sabahattin, Kaptanzade Ali Rıza Bey, Dramalı Hasan, Refik Fersan’ın yanı sıra, Ercümend Berker, Yalçın Tura, Mutlu Torun, Selahattin İçli, İhsan Özer gibi yaşayan bestecilerimizin eserlerini seslendirecektir. ÖZEL KONSERLER · MİLANO-LA SCALA TİYATROSU ORKESTRA VE KOROSU RICCARDO MUTI, şef BARBARA FRITTOLI, soprano - FERRUCIO FURLANETTO, bas Ravenna Festivali ve Uluslararası İstanbul Müzik Festivali ortak yapımı. 24 Temmuz 2001 - Aya İrini Müzesi Verdi : Nabucco; “Sinfonia”, “Gli arredi festivi”, “Va pensiero”, “Oh chi piange” Verdi : La Forza del Destino, “Sinfonia”, “Il Santo nome di Dio Signore”, “La Vergine degli angeli”, “Pace, pace, mio Dio” Verdi : Stabat Mater Verdi : Te Deum Dünyanın en iyi şeflerinden birisi olan Riccardo Muti, 1986'dan beri La Scala Tiyatrosu'nun yönetmenliğini yapmaktadır. Bugüne kadar Philadelphia, Maggio Musicale Fiorentino, Philharmonia, Berlin ve Viyana Filarmoni gibi dünyanın en önemli orkestralarını yöneten Muti, opera alanında yaptığı çalışmalarla da büyük beğeni toplamaktadır. Onun Salzburg Operası'nda yönettiği Mozart operaları zaman içinde bir gelenek halini almış ve zaman içinde festivalin ayrılmaz bir parçası olmuştur.


Kaynak: İnterSinema

Haberde Adı Geçenler

En Son Haberler


>> >> 29 . Uluslararası İstanbul Müzik Festivali

Haberler


Vizyondaki Filmler