Film, kişi veya haber ara :
2/5
Takva
Takva
 • Özet Bilgiler
 • Film Ekibi
 • Nerede Oynuyor
 • Çekim Bilgileri
 • Resimleri
 • Eleştirileri
 • Basın Ne Diyor?
 • Yorumlar
 • Filmden Replikler
 • Filmin Açıkları
 • Resmi Sitesi
 
Takva
Takva Filmi Ziyaretçi Görüşleri

 Bu film ile ilgili yorum yazmak için tıklayın ▼


3
puan
savas kefere
10.10.2007 12:44:00

Filmi yapan zat.......ne kadar kendinide bu Dervislik hakkinda bilgi edinsede........cok zor bir meseleye adim atmis..............zaten Dervisligin ne oldugunu anlamak her baba yigidin isi degildir.......Bu yüzden Film yapimci kendi oranini bu Film ile asmistir......Saten Almanyada bir Interviewda Kiziltan........Tanriya inanmadigini söyledi.........yani bu benim icin su demek........bende Film yapabilsem.....ve gidip bilmedigim ve inanmadigim krishnacilar hakkinda film cevirsem.........ortaya cikacak tablo aslinda bellidir.........

7
puan
KaraKarga
10.10.2007 09:46:00

Filmi ancak dün gece izleyebilme imkanı buldum. Filmi izledikten sonra ağzımda kalan tad aynen şöyle idi; ''Eeee yani....' Bunun nedenini kendi açımdan hemen sizlere anlatayım. Öyle benim yorumum bu.. [br] [br]1- Öncelikle bütün olarak bakıldığında filmde verilmeye çalışılan bir çok mesajdan -bir kaç değl tek mesaj vardı şeklindeki eleştirileri duyuyorum, anlattığınız anladığımdan ibarettir- en belirgi olan mesajı aldık. İnsan ruhu yalnızca tek ortama ait değildir. Yelpazeyi tek tutmak mümkün değil. Eyvallah yeni bir tespit olmamasının yanında topluma faydalı olacağını bilerek eyvallah. [br]2 - Oyuncu kadrosu gayet iyi. Performansları çok iyi. Sadece kakakter oyuncuları için bunu sölemek mümkün figuranlar ve/veya sahne oyuncuları için değil. [br]3- Şeyh in repliklerinde çok ince measjlar var aldık tam eyledik eyvallah. [br]4- Maalesef ülkemiz geçekleribniden birine parmak basılmış. İşaret edilmiş. Keşke işaret parmağı kullanısaymış. [br] [br]Kendi adıma eksileri dile getirmek istiyorum; [br] [br]1- Türk toplumunun herhangi bir kesiminde 'temiz süt emmek' tabiri kullanılmamıştır. 'Helal süt emmek tabiri kuanılmıştır. Bunun eksierlin en başına üstüne yazmamın yegane sebebi şudur. Belliki senaryoyu topluma uzak bir kişi yazmış. Böylesine toplumumuzun hassasiyet geliştirdiği bir konusuna daha detaysal yaklaşılması gerekirid. Türk toplumunun bunu haketiğini düşünüyorum. - önemsiz bir detay gibi dgörünebilir. Sıradanları mükemmel yapan yegane unsur ayrıntıdır.- [br]2- Zikir sahneleri o kadar acemice ve yardım almadan çakilmiş, oradaki figuranlar o kadar acemiğce oynamışlarki müslamanlar için önemli bir değer olan Zikir maalesef çok kötü bir karede yakalanmıştır. Umarım bu bilinçli değil sadece bir dikkatsizlik eseri yapılmıştır. Umuyorum çünkü art niyeti bu filme yakıştıramıyorum. [br]3- Filmin müzikleri konusu ile bırakın bağlantıyı yakınında bile değil. Kaldı ki çoğu yer müziksiz geçilmiş. Sinemayı tamamlayan öğe sestir. [br] [br]4- Film genelde karanlık yerlrde ve gece sahnelaerinde çekilmiş. Bunu filme en azından bence teknik anlamda bir eksi olarak yansımış. Bu benim kişşsel dfikrim yanılıyo olabilirim. [br]5- Ülkemiz açısından ve islamiyet açısından öenmli bir nokta olan tahrikatların olamamsı gereken bir yüzü gözler önüne derilmeye çalışılmış. Ancak bunun yanında şu mesaj verilmemiş; 'Evet maalesef durum be ancak doğru yolda olan ve bunlarla ilgisi olmayan bir çok tarikat var. amacımız onları karalamak değil'. Bence bu mesaj mutlaka verilmeliydi. Bu film yurt dışında da gösterilecek değil mi ? Ülkemiz adına bir kayıp daha yazık. [br] [br]Yukarıdaki tüm eleştirilerim taradfıma aittir. Kimsenin wmwğine saygısılık etmek için değil yok saymak için değil bunca cümle. Tek amacım var eleştirmek. Bununda bir izleyici olafrak hakkım olduğu inancındayım. Filmde emeği geçen herkese teşekkürler.....

9
puan
fatih sarıkaya
21.09.2007 18:55:00

Takva filmi sinemamız açısından çeşitlilik oluşturan yapımların arasında diye düşündüğüm bir film.Bu açıdan bu filmin yapılması bence faydalı olmuş bu filmi pek çok yönden değerlendirmemiz mümkün fakat ben oyuncu kadrosunun oynadığı rollerde ki performansları ile oyun kimliklerinin dış yapılarına uyup uymadığını yorumlamak istiyorum.Bu filmde şeyhin kızı rolünü oynayan kişi den bahsedeyim bu rol bu bayan oyuncumuza hakikaten çok yakışmış ve kendiside zaten filmdede izlediğimiz gibi rolünün hakkını veren bir insan kendisini tebrik etmekten doğrusu kendimi alamıyorum.Yalnız üzülerek ifade etmek istiyorumki bu başarılı bayan aktörümüze film içerisinde daha çok yer ayrılabilirdi bu yapılmamış maalesef. Bu oyuncumuz eminim başka yapımlardada kendisini kanıtlayacaktır diye düşünüyorum.

8
puan
ilayda
21.08.2007 19:16:00

Konu olarak birbirine benzeyen bir sürü film içinde bence konusuyla diğer filmlerden ayrılması artı bir puan.Sonu belli olan filmler ve bilinen senaryolardan sıkılmış sinema severlere göre.Film hakkındaki yorumları okudum filmdeki yanlışlıklardan bahsedilmiş, yanlışlıkların yapılmış olmasına bence bu kadar tepki verilmemeli diye düşünüyorum çünkü konunun dinle ilgili olması bazı dokunulmaz olan konulara da bi yerden başlanıp değinilmesi açısından bence sevindirici.Erkan Can'ın oyunculuğunu çok beğendim.fakat filmdeki açık sahneleri biraz fazla buldum.

7
puan
özkan şahin
08.08.2007 08:53:00

ahmet güven adlı arkadaşın güzel tespit ettiği konu-teknik hataları olmasa film gerçekten 10 puan hak ediyor. Ama takva sahibi bir insanın bir şekilde kabuğundan çıkıp reel kapitalist dünya ile tanışınca hem soyut hem de somut tutumlarıyla ne hale gelebileceği bu kadar güzel anlatılabilirdi. Ayrıca film Müslümanların yapısallarına inip, objektif tutumlarla bu toplumun asıl gerçeklerine değinme özverisiyle ekstra övgüler hak ediyor. İleride benzer minvalde ve daha da özenle çekilebilecek filmler yapılacağına inanıyorum. Saygılar

9
puan
bunyamin gurel
05.08.2007 21:35:00

filmi dikkatle ve begeniyle izledikten sonra bir de hakkinda yapilan elestirileri okuyum dedim.filme bir musluman,bir ateist,bir tarikatci,bir milliyetci olarak bakarsaniz yorumlarda acikca gorulebilecegi gibi at gozlugu ile bakmis,yalan yanlis seyler gormus olursunuz.film insan ruhunun, o herkese ayan olmayan gizemini,karmasasini ne guzel anlatmis.c.g.jung 'iyi insan olmaktansa butun insan olmayi yeglerim'demisti.filim muharremin 'iyi insan'olmak pahasina nasil ruhsal butunlugunu yitirip kayboldugunu guzelce anlatir.cunku reddettiginiz sey sizin kaderiniz olur.

7
puan
ahmet güven
21.07.2007 13:41:00

bence film anlayabilenler için çok derin mesajlar içeriyor.yorumlara şöyle bir baktım ve şu sonuca ulaştım:dindar kesimler filmi fazla anlayamadan daha doğrusu üstünde çok fazla düşünmeden filmi karalamışlar.bu film 1 puanı haketmiyor ama 10 puanı da haketmiyor.ben ayrıntılara çok önem veririm.örneğin abdestin yanlış alınması,muharremin namaz kılarken dirseklerini yere deydirmesi (o bilmeyebilir fakat tarikattakiler onu uyarabilirlerdi),zikir sahnesinde bir figüranın gülmesi,cuma imamın cuma namazını sessiz kıldırması bence önemli ayrıntılar.bunlara daha çok özen gösterilebilirdi.dindar aileler için bu filmin duyguları tahrik edici ve aile ile izlenememesi nedeniyle kısmen katılıyorum.ayrıca şunuda belirteyim bildiğim kadarıyla bazı tarikatlarda zikir bu şekilde yapılmazken bazı tarikatlarda zikir böyle yapılabiliyor(abartı varmıdır onu bilemiyorum)bence filmden çıkarılması gereken sonuç şu:takva açısından yeterli seviyeye ulaşmamış kişilerin tarikata yönelmeleri sakıncalıdır.bu hikaye gerçekleşmiş olabilir fakat altını önemle çiziyorum ki tarikata yönelmek yanlıştır.insana kafayı yedirtir tarzındaki genellemeler yanlış olur diye düşünüyorum.film üstünde çok düşünmek gerekir...

8
puan
vakasimo
09.07.2007 17:51:00

Bilgim ; Tarikatlarda dönen paralar çok masumdur veya değildir , ama filmde aslında toplumdaki dualist yapının bir insanda yapabileceği tahribat ortaya konmuş , Latif barış dolu bir yazı yazmış ve yazısında kapitalist sistemden de bahsederek zaten tarikatlarin de içinde bulunduğu açmza gönderme yapmış.Filmden yola çıkarak hayat hakkında bir görüş sunmuş , bence sen Latif'i biraz önyargılı (ya da şöyle diyelim kafanda oluşan profile göre) değerlendirmişsin.Olumlu ve derin bir yazıydı o.Kuru provakasyon değildi. [br] Bence

-
puan
bilgim
20.06.2007 00:58:00

arkadaslarimiz nicin bir film in yorumlanmasi gereken yerde kendi dini bilgilerini olanca kullanip.tarikatlarin boyle olmadigini, islamin yipratilmaya calisildigini anlatmaya calisiyorlar ki . nedir kanitlanmaya calisilan sey ? sonucta bir film kendi gorus acisi ile olayi ele almis.kimi sahneler abartili olmus.ders verilmek adina ya da mesaj gitsin diye zorlanmis falan falan.ancak ne dini elden gittigi var ne de seyhlerin... yanliz bir soruyu zihinlerimize kaziyor .bu tekkelerde donen paralar cok mu masum .

5
puan
latif haydanlı
11.06.2007 13:10:00

helal haram oldu,haram ise helal.evet birtakım eksikliklerine rağmen ve oldukça bariz bir takım hatalara rağmen ele aldığı konu itibariyle izlenmesi gereken bir film.bariz hatalar islami ritüellerin fazla araştırılmadan ele alınmış olması.bunlar önemlidir.çünkü ortada bir din ve daha ötesinde isminden de anlaşılacağı gibi tasavvufi bir hayat sözkonusu.bence tartışılması gereken konu muharremin iç dünyasında yaşadığı çatışmalardan ziyade,sonunda nörolojik bir hastalığa yakalanması dahi sözkonusu olsa, asıl üzerinde durulması gereken günümüz kapitalist sisteminin vardığı açmazlar ve insana bakış açısı.çatışma da zaten buradan doğuyor.bir yanda yaşamak zorunda bırakıldığımız ve kesinlikle bizim tercihimizin söz konusu olmadığı bir sistem,diğer tarafta ise esas gayesi insan merkezli bir dünya olan,insanı bakış açısı olarak merkeze yerleştiren,özünde sadece iyi bir insan olma hevesindeki,bu nedenle de kapılarını genellikle dış dünyaya kapatan komünvari bir hayat yaşamaya çalışan bir grup saf ve temiz insan topluluğu.ve bu insanların günümüz dünyasının acımasız, dokunduğu her şeyi yok eden değerler silsilesiyle hesaplaşması.bu basit bir hesaplaşma değil ve dünya döndükçe her zaman da devam edecektir.herkes muharrem'in üzerinde yoğunlaşıyor.ama dikkat edilmesi gereken muharrem değil,muharrem'le birlikte ve fakat ondan koparılmadan düşünülmesi gereken rauf'tur.rauf dergahta ilim öğrenmekle meşgul olan,sorunlar karşısında gerektiğinde aklını kullanabilen bir mürittir.birileri ilim olmadan tasavvufi bir hayatın mümkün olmadığını birilerine anlatması lazım.öne çıkarılan muharrem'in iç dünyasında yaşadıkları tamamen saf ve temiz duyguların muharrem'in şahsında içselleştirilmesi ve sömürülmesidir.evet bu noktada haklı bir sömürüdür bu.ilim kişinin kendisini bilmesidir.bu sözkonusu olan cinsellik olduğunda da geçerlidir.olaya tamamen duygusal ve bedenin bir refleksi olarak yaklaşmaktan ziyade veya günümüzün cinselliği tamamen bir sömürü olarak kullanmasının kişilerde yaptığı tahribata, islami çözümler konusunda sanki bir sıkıntı varmış gibi lanse edilmesinin üzerinde durulması gerekir.zaten yönetmen bu konuda gerekeni yapmış ve vitrin mankenlerinin arasından geçen muharrem karakteriyle olaya bakış açısını gayet güzel yansıtmıştır.günümüzün ahlaki yozlaşmasında, kullanılan her bireyin vitrin mankenlerinden farkı yoktur.ne yazık ki farkında olmasalarda...burada üzerinde durulması gereken sözde sıkıştırılmış hayatlar yaşayan muharrem değil,sistemin bir oyuncağı durumuna düşmekten korkmayan,bedenini bir sömürü malzemesi yapan günümüz insanının açmazıdır.muharrem kendisinin yapması gerekeni yapıyor.ya en yakınımızdakiler!?kosova'da yaşanan drama da el atmış yönetmen.bana göre konu tasavvufsa bu tamamen kişinin bir tercihidir.filmde de geçtiği gibi.ne yöne bakarsan yaradanı görürsün.ben silahsız bir dünyanın özlemi içindeyim.bunun için her zaman duacıyım.bu benim kurduğum bir dünya.kimseyi oraya sokmam.ama bunun olmasının mümkün olmadığının da bilincindeyim.sevgiyle [br]

10
puan
RAMAZAN GÖKMEN
08.06.2007 00:54:00

OYUNCULARIN ROLLERİNİ USTALIKLA YAPTIKLARINI DÜŞÜNÜYORUM.İNSANI SÜRÜKLEYEN BİR KONU İŞLENİYOR BENCE. TAKVA FİLMİ, ALTINKOZA VE ALTIN PORTAKAL FİLM FESTİVALLERİNDE ÖDÜL ALIR.(MAVİ GÖZLÜ DEV'E TORPİL YAPMAZLARSA.)

9
puan
murataydın
29.05.2007 11:52:00

Filmde tarikat birey çelişkisi o kadar sade ve abartısız anlatılmışki helal olsun .Hayatın dante gibi ortasında bir film sıradan ama net adamın gözünün içine sokulan bir film .O kadar çok Muharrem lerimiz varki , hepsi ibretlik en son çarşamba camiisindeki olay 2.kez seyretmek için sabırsızlanıyorum.ALLAH a emanet olun.....

-
puan
bera yılmaz
26.05.2007 17:41:00

Filmde ki zikir sahneleri tekkenin kapısının tokmağını öpmeler vs.saçmalık ve safsata filmin bittiği an ise bittimi bitmedimi anlamıyorsun gerçek dışı gereksiz ve saçma bir film...

-
puan
olgun özdemir
26.05.2007 16:08:00

takva ; Allahtan korkan sakinan kimse.Kendini günahlardan koruyan kimse.Bu fani dünyada nefsine zikkeyi cakan kimse...Takva filmine gelince,basarilari kesinlikle tescillenmis yönetmenimiz fatih akin`a ve son yillarda kalem olarak türkiyenin en iyi senaristi saydigim ve ayni zamanda kendisi idolümdür önder cakar`a ragmen hayal kirikligina ugradim.Günümüzde sinema artik gercegi esas alir.Mademki sinema artik realiteyse kusursuza yakin filmler cekmemiz lazim.Heleki konu,öykü islam dini ve tassavvuf gibi hassas ise terazinin kefeleri milim sapmamali.Filme senaryo,oyunculuk,cekim ve kurgu olarak deginmeden önce kutlamak istedigim sadece görüntü ve sanat yönetmenidir.Dogalki ekipleriyle...Filmin henüz jeneriginde her müslüman icin farz olan namazdan önce alinan abdest devinimi dogru degilse ilerleyen dakikalari da düsündürücüdür.Nitekim hatalar zinciri birbirini takip etmistir.O ne bicim seyhtir ki bu kadar ari bir türkce konussun,o ne bicim seyhtir ki yoksul bir aile ile bir tekke ögrencisini ayni kefelere koysun,o ne bicim cuma namazidirki hosgörü dini olan müslümanlikta saflar yarilarak gecilsin ve cuma namazinin farzi imam tarafindan dua icinden okunarak kilinsin.Senaryoda ayrica zorlama planlar ve sahneler mevcut(bunlari sizlerle daha sonraki günlerde detayli olarak paylasacagim).Bu arada sayin önder cakar`a iletmek istedigim birsey var.Biz zikirlerin böyle yapildigini düsünüyoruz düsüncesiyle yola cikarak bir zikir sahnesi cekilmez.Düsünceniz ya dogru degilse ya gercegi yansitmiyorsa, ki kesinlikle yansitmiyor.Nedense 20 yildan beri hicbir zikri ve namazi tekkede kacirmayan muharrem efendi seyhin kizini tanimiyor:Kizcagizda muharrem efendiye dogrudan ismiyle hitap ediyor....ve cok basit bir iltiham akabinde bir kücük ticaret yada hesap hatasindan dolayi islamda yüksek bir mertebe olan TAKVA yikiliyor.Sizin cekeceginiz filmin adi Kus Imanli olabilirdi ama asla Takva degil.Gelelim filmin sonuna....degerli arkadaslarim filmin sonu yok diyenlere bir cevabim var.Arkadaslar filmin sonunda seyh efendi kizini muharrem efendi ile evlendiriyor.Lakin bunu anlamakta cagan irmak`in,aydin bulut`un yada mustafa altioklar`in isi.Yada iyi kötü sinemanin bizzat kalbinde calisanlarin bazende cok dikkatli izleyicilerin isi.Hatta siz belkide filmin sonunda benimde yasadigim almanyada tasarlanan afislerde Ayet-i Kerimenin suyla nasil yikandigina da dikkat cekmemissinizdir.Lütfen filmin sonunu tekrar izleyiniz.Kurguya gelince ; filmin arkasinda fatih akinin oldugunu görmek kahinlik degil....esma-ül hüsna dan(zikir) sonra yani maneviyattan maddeye gecis bu kadar sert olmamaliydi.Zikrin ardindan baglanilan plan seyirciyi hemen filmin etkisine ve sokuna girecek sekilde sokulmus lakin seyircide ters tepkiye yol acmistir.Kurgu ve senaryoyla ilgili bircok düsüncemide ilerleyen günlerde sizlerle paylasacagim.....Firsat buldukca lütfen yeni türk filmlerine gitmek dilegiyle !

-
puan
harbaz
24.05.2007 16:21:00

İnsan olmak bir sınavdır. Ve insan olmak, sadece şeyhlerin ve müridlerin işi de değildir. Herkes insanlık sınavındadır. Ve herkesin insanlık sınavında, Yaratıcı ile kalbî bağlılık, son derece belirleyici bir hadisedir. Yaratıcı ile ilişkide profesyonellik makamı diye bir şey yoktur. [br] [br]Takva filmi, aslında her an kendi kalbine bakması öğütlenen tasavvuf ehline, bir kere daha “Kalbine bak” demektedir. Bu yönüyle ondan istifade edilecektir. Ama belki burada, filmi kendi menfaati için kullanmaya çalışacaklara da “Kalbine bak” çağrısı yöneltilebilir. Niyetlerin arındırılması için... [br]

1
puan
yunus yilmaz
15.05.2007 04:28:00

10 veren arkadaslari anlamiyorum tamam bir yerde zevk ve renkler tartisilmaz ama hangi zevk bu filmi kabul eder ki ? [br]Bence 0 i hakediyor ama malum 1 veriyorum.

10
puan
tezcan
14.05.2007 02:19:00

bu filme sadece film gözüyle bakarsak gerçekten mükemmel bir film. oyunculuk olsun, senaryo olsun 10 numara bir film.gerçekten dindar olan insanlarla dini istismar edenler arasındaki farkı gösteren bir film. ben gerçtekn bu kadar farklı bir film beklemiyordum ödülleri hakediyor bence. herkese tavsiye ederim.

-
puan
tevrat
07.05.2007 20:56:00

Film tam bir enkaz, nasıl oluyorda buna Altın Kaz ödülünü veriyorlar anlamıyorum... Baştan aşşagıya çarpıtma...Objektif olma iddasında fakat tamamen subjektif bir yaklaşım.Şeyhleri para göz bir tefeci olarak göstermekle elinize ne geçti?

7
puan
eda nergis
17.04.2007 01:16:00

bence konusu guzeldı fılmın kaltesınden ote cunku dın adı altında yapılabılcek ısler bu kadar guzel anlatılabılrdı herkesın fıkrıne saygı duyuyorum ama.. hostu bence

1
puan
okan dilsiz
15.04.2007 12:01:00

şimdi sitelerde bu filim hakkında yorum yapanların yorumlarını okudum herkesin yorumuna saygı duyuyorum fakat bu filmi diyanette beğenmiş müstehcen sahneleri haricinde filme tam not vermişler diyanet sahasından çekeceğimiz var hiç haramla helal bir arada durur mu madem ortada dini suiistimal söz konusu o halde dini yayıncılar daha güzel bir belgesel tipi filim koyabilirler bu konu hakkında lütfen dinimizin zaaflarıyla bu kadar oynanmasın

 
Vizyondakiler
Osmanlı Cumhuriyeti
Komedi
Destere
Komedi
Gomorra
Suç, Drama
Mustafa
Belgesel
Issız Adam
Romantik
Aşk Tutulması
Komedi, Romantik
Güneşin Oğlu
Komedi
Bahçemdeki Ateş Böcekleri
Drama
Son Buluşma
Belgesel
Testere V
Suç, Gerilim

Ana Sayfa - Vizyondaki Filmler - Gelecek Filmler - Haberler - Film Arşivi - Kişi Arşivi - Sinema Salonları ve Seanslar - Film Kritikleri - Film Önerisi
Linkler - Künye - Reklam Yayınlama - Bize Yazın intersinema.com

(c) interSinema.com - interSinema.com'da yayınlanan materyaller, önceden izin alınarak ve kaynak gösterilerek yayınlanabilir.
Bize iletmek istediğiniz bir mesajınız varsa lütfen buraya tıklayınız.
Bulunduğunuz sayfa: Takva Filmi Yorumları