Yönetmen: Wych Kaosayananda
Oyuncular
Tür: Aksiyon, Bilim Kurgu
Yapım Yılı: 2002 (91 dk)
Vizyon Tarihi: 15 Kasım 2002 Cuma
Senaryo: Alan B. McElroy
Yapımcı Firma: Chris Lee Productions
Yapım Ülkesi: ABD/Almanya
Orijinal Dil: İngilizce
Orijinal Adı: Ballistic: Ecks vs. Sever
Resmi Site: www.ecksvsever.com
Dağıtıcı Firma: Umut Sanat

Balistik Filminin Özeti

Uluslarası casusluk üzerine kurulu bir ölüm oyununda seçkin ve gizli ajanlar; güç, bilgi ve toplumsal güvenlik adına gizli bir mücadele vermektedirler. Gündem (yaptıkları işler) aslında hiçte göründüğü gibi değildir.

Yeni ve dahice tasarlanmış bir suikast aletinin varlığı yüksek mertebelerde ağızdan ağıza dolaşmaktadır. Kurbanın içine yerleştirilebilen, mikroskobik ve enjekte edilebilen bu silah aktive edilene kadar hareketsiz bir şekilde durur daha sonra kurbanını aniden öldürür ve hiç iz bırakmaz.

Bu aleti ele geçirmek için sürdürülen bu çılgın yarışta sadece iki uzman ve yetenekli kişi; aynı zamanda iki can düşmanı, yeterli beceri ve dayanıklılığa sahiptirler. Biri sadece kod adıyla bilinen Sever’ dır(LUCY LIU). Öldüresiye bir eğitimden geçerek mükkemel bir canlı silaha dönüştürülen Sever, hedefine ulaşıncaya kadar son derece dikkatli ve acımasızdır. Diğeri ise kararlı ve başarılı eski bir FBI ajanı, diğer bir deyişle bir insan avcısı; Jeremiah Ecks’tir. (ANTONIO BANDERAS)

Ecks bir zamanlar kariyerinin en iyi döneminde karısının bir patlamada ölmesi üzerine işinden istifa etmiş ve bu ölüm tüm benliğini suçluluk duygusuyla kaplamış, onun için adeta bir takıntı haline gelmiştir. Şimdi ustasının zoruyla tekrar işinin başındadır ve bugüne kadar iş yaşamında almış olduğu en zorlu görev için ajan Sever'le, en zorlu düşmanıyla yüzleşmek için hazırlanmaktadır.

Bu tehlikeli ödülü almak için sürdürülen korkunç rekabetin ne yazık ki tek bir galibi olacaktır. Fakat kurallar değiştiğinde, bu iki işine kendini adamış rakip göreceklerdir ki yenmeye çalıştıkları kişi aslında güvenebilecekleri tek kişidir.

Çekim Bilgileri

Motor!

Kaos, Balistic: Ecks Vs. Sever ‘ı kendisine ilham veren filmlere benzer bir stilde çekmek istemiş, bir idam sahn...
Devamı için tıklayın...
Motor!

Kaos, Balistic: Ecks Vs. Sever ‘ı kendisine ilham veren filmlere benzer bir stilde çekmek istemiş, bir idam sahnesindeki gerçekliği ve harikulade efektleri göstermek –diğer bir deyişle birebir kurgulanmış bir senaryoda sadece dublörler ve efektler kullanarak yeşil fon tekniğini, CGI gibi özel efektler yada prodüksiyon sonrası kurgudan yararlanılmadan çekilen bir film amaçlamış. “Aslında çizgi romanlardaki karanlık stili yansıtan bir film çekmeyi amaçladık diyor Kaos ve ekliyor çocuk çizgi-romanlarındaki hayalgücünün uçsuz bucaksız yerlere yöneldiği bir hikaye değilde, daha realist -ayakları yere basan- bir film çekmek istedik. Bu gerçekçiliğide, aksiyonu doğal ortamlarda çekerek minimum yeşil fon ve minyatür kullanmaya özen göstererek sağladık.”
Yaratmak istenilen “gerceklik ortamı” uygun kamera teknikleri ve özel çekimlerle sağlanmış. Kaos ‘un 35 milimetre kullanarak filmi çekmesi daha geniş bir görüntü yakalamasına sebep olmuş.
Geniş efekt tutkunu Kaos ”karakterlerin daha çok iç dünyalarını göreceksiniz diyor, eğer bir oyuncuyu bir alanda yürürken çekmişsek, ona odaklanan görüntünün hem ön hemde arka planında aydınlık ve açık bir görüntü almaya çalıştık, böylece görüntünün bize olayın yaşandığı yeri daha iyi verdiğini anladık.”
“Havada takla atan, birbirini kovalayan arabalar, motorsikletleri üstünde dövüşen insanlar, patlamalar, yangınlar, yarısı havaya uçan otobüsler, 120 fitten aşağı atlayıp bir arabanın içine inmeye çalışan ama çarpmanın etkisiyle patlayan insanların görüntüleri var, hemde hepsi tek filmde” diyor bugüne kadar yapılmış en büyük aksiyon filmlerinde (T2:Judgement Day,True Lies, Total Recall gibi) görev almış, eski bir dublör olan, deneyimli dublör kordinatörü Kramer. Bu filmde görev alırken yapmak istenilen herşeyin bilincinde olan Kramer diyor ki “Bana verilen her film senaryosunda aksiyon içeren sahneleri işaretlerim, bu filmin senaryosu 130 sayfadı ve okumayı bitirdiğimde işaretlemediğim sadece 4 sayfası vardı.”
“Geniş ekranda kullanılan effectler de kullanılan ölçekten dolayı doğal olarak genişler.” diyor Kramer. ”Ekranınızın proporsiyonu genişse kullandığınız efektlerde ölçeğe uygun büyüklükte olmak zorundadır, buda çoğu zaman efektlerin daha ürkütücü bir hale gelmesine neden olabilir. Bunun doğruluğuna o kadar inandıkki sette, bir süre sonra Bruce Steinheimer bir sloganla çıka geldi “Ya büyüt ya da bırak!”

Alevlerin Sıcaklığını Ensemde Hissedin!

Yapımcıları realistik aksiyon sahnelerini çekme ve daha büyük ölçekler kullanma arzusuna iten, aslında başrol oyuncularının kendi kavga sahnelerinde dublörsüz oynamak istemeleri ve oynadıkları sahneleri becerebilmeleri, yangınlara, patlamalara ve uçuşan molozlara korkusuzca göğüs gerebilmeleridir.
Kaos’un açıklamalarına göre Banderas ve Liu gerektiğinde ikiside bazı sahnelerde dublör kullanmışlar ama filmin büyük kısmında kendi fiziksel maharetlerini sergilemişlerdir. Aktörlerinin büyük bir şevkle ve ustalıkla rollerine sarılmasından dolayı kendini şanslı sayan yönetmen “Her ikiside kendileri oynamak istediler ve kabiliyetleri tartışılmazdı.” diyor. “Tabiki bu konuda çok ısrarcı davranmadım ama elinizin altında Antonio Banderas ve Lucy Liu gibi iki oyuncu dururken ve onlarda dublör kullanmak yerine rollerini kendileri canlandırmak istediklerini söylüyorlarsa, buna hayır demenin imkanı yok. Hangi yönetmen gerçek oyuncuları göstermek yerine, dublörleri enselerinden çekmeyi kabul ederki ?”
Banderas için bu tip çekimler pekte yeni sayılmaz. En eski filmlerinden beri rolünün gerektirdiği aksiyon sahnelerinde kendisi oynayarak ün kazanmış. Son olarak tüm tehlikeli sahnelerinde kendisinin oynadığı, 1995 yapımı bir Western olan Desperado ile ilgili olarak Banderas’ın yaptığı açıklamada prodüksiyondan kaynaklanan bir takım sigorta meseleleri yüzünden oynamak istediği birçok sahnede engelle karşılaştığını söylüyor. Hala elinden geldiğince mantıklı bulduğu tüm tehlikeli sahnelerde kendisinin oynamaya çalıştığınıda ekliyor. “Deli değilim, tabiki yaralanabileceğimi düşündüğüm hiçbirden atlamam. Ama yapabileceğime inanıyorsam, kendim yapmayı tercih ederim. Bir profesyonel olarak seyirciye olan borcumu bu şekilde ödediğimi düşünüyorum. Canlandırdığım karakteri her yönüyle sunabildiğim zaman gercekçi olduğuma ve iyi olduğuma inanıyorum.”
Dublör kordinatörü Joel Kramer’da Banderas’a bu konuda hak veriyor. “Gercek aktörü tehlikeli sahnede oynatabilmek her zaman büyük bi avantajdır. Antonio son derece çevik ve atletik bir insan, emin adımlarla ve başarıyla kariyerinde ilerliyor. Bu filmde onu çöp kanallarından aşağı bırakıyoruz, patlayıcılarla dolu trenlerin üzerinde koşturuyoruz, bir otobüsün üstünde adeta surf yaptırıyoruz, hatta bir yerde bacaklarından onu ateşe bile veriyoruz. O gercek bir profesyonel ve zamanlaması her zaman kusursuz.“
Liu 2000 yılında rol aldığı bir komedi–aksiyon filmi olan Charlie’s Angels filminde de dövüş sanatlarının kullanıldığı bazı sahnelerde oynamış, aynı tarz sahnelerin Balistic: Ecks Vs. Sever ’da karşısına çıkacağını düşünmüş, fakat Kaos’un onun için aşırı fiziksel kuvvet gerektiren, bu kadar fazla tehlikeli sahne tasarlamış olduğunu hiç düşünmemiş. Birçok kez aralıksız ve üstüste yaptığı ani hareketlere kendisinin de şaştığı anlar olmuş. Hem dublörler, efekt ekibi hemde yönetmenine duyduğu güven çekimler sırasında ona çok yardımcı olmuş. “Kendimi korumasız hissettiğim bir an bile olmadı, ancak nefesimi tutarak hatırladığım bir sürü sahne var aklımda... “ Kaos’un yapmam gerekenleri bana söylediğini hatırlıyorum diyor Liu,“ sahneyi ana hatlarıyla bana anlatıyordu “’Evet şimdi arkanı dönüp, o yöne doğru koşmaya başlıyorsun, sonra trene biniyorsun ve aşağı atlıyorsun.’ Bende ona “evet, peki, tamam dediğimi hatırlıyorum. Birden bire üstüme doğru fişekleri fırlattıklarını gördüm, büyük bir ateş topuna bakıyordum ve bir an kendi kendime bu işe nasıl bulaştığımı düşündüm... Daha sonra yapımcılar yanıma gelip sahnenin ne kadar gerçekçi gözüktüğünü söylediler ve bende onlara şu cevabı verdim; Evet elbetteki gerçekti enseme dokunun alevlerin sıcaklığını hissedeceksiniz..”
Birçok tehlikeli sahnede görev almanın yanı sıra, Banderas ve Liu ayrıca Ray Park dövüş sahnelerindeki rolleri için özel olarak eğitildiler. Bu tip sahnelerde ellerinde bıçakları ve zincirleriyle genelde dövüş sporu ve emprovize sokak kavgalarındaki hareketlerin birleşimi canlandırıldı. “Sadece dövüş sporlarını kullanarak kavga eden insanları çekmek istemedik, çünkü bu gercekçi olmazdı.” diyor Chris Lee. Aynı zamanda teller kullanarak insanların, havada binaların üstünde uçtukları sahneler çekmektende yine bu sebeple kaçındık.“

Sever aynı zamanda eski meslektaşı A.J. Ross ile de çarpışır. Her İkiside savaş ve komando tekniklerini uyguluyorlardı, bıçaklarla dövüş dahil. Bu sahneler için Liu ve Park plastik bıçaklarla pratik yaptılar, bu Lucy Liu'nun azda olsa daha rahat olmasını sağladı. "Plastik olmalarına rağmen bıçaklar keskin ve hiçte yumuşak değildi. Eğer yanlışlıkla boğazıma saplansaydı, bir muz gibi büküleceğini sanmıyorum, aksine doğrudan boğazıma saplanıcaktı! Bu yüzden ciddi anlamda kendimi savunmayı ve yaklaşanı bloke etmeyi öğrendim." diye gülerek açıklıyor Liu "Bu tarz sahneleri çektiğin zamanki hızın inanılmaz fazla oluyor ve sende tempoya ayak uydurmak zorunda kalıyorsun, yoksa çekilen sahne hiçte gerçek gibi durmuyor."
Bütün Dövüş sahnelerinde Kaos gerçekçilikten kopmamış ve bunun için ayrı bir çaba harcamış. Onun deyişi ile " İnandırıcı olsun istedim, öyleki izleyici iki kişiyi dövüşürken gördüğünde iç organlarına kadar bunu hissetmeli." Aktörlerin mümkün olduğunca kendi dövüş sahnelerinde oynamalarını sağlayan Kaos böylece daha uzun sahneler çekebilmiş, daha sonra çekimin özelliğini kaybettirecek birçok kesinti ve eklemelerdende bu yolla kurtulmuş.

Liu hazırlanırken, Film endüstrisindeki kariyeri 20 seneyi bulan, son görev aldığı filmler arasında ülkemizde de gösterilen ve büyük ilgi toplayan Pearl Harbor ve Minority Report bulunan, dövüş sahneleri koreografı Philip Tan tarafından yönetilen bir dublör ekibiyle çalışma imkanı bulmuş. "Liu, Üç buçuk ay boyunca, günde sekiz saat, haftanın altı günü ağırlıklı olarak ekiple beraber koştu yada dövüş koreografisi üzerine çalıştı, böylelikle çok yüksek bir standarda sahip oldu. “ diyor Tan.
“Standardı yükseldikçe, rakibi Banderas'la aralarındaki mücadelede kızışıyordu çünkü Banderas'ın genel olarak önemsediği "yaralanmamak ve kızın ağzına yumruk atmamaktı." Ünlü Aktör’ünde dediğine göre, "Filmde, bir dövüş sahnesi canlandırıyorsan, agresif olmalı ve zamanlamanı çok iyi ayarlamalısın. Yumruk yediğin zaman, seyirci gerçekten sana vurulduğuna inanmalı. Gercek şu ki, Sever karakterinin bu konuda iyi oluşu, daha doğrusu Liu'nun bu konuda başarılı oluşu, bu tür bir görüntü vermek için çok çaba sarfetmemi gerektirmedi. Zaten öyle olmasa seyirci gerçekçi bulmazdı. Benimde hamlelerimi inandırıcı bir şekilde yapmam gerekiyordu, bir yanda da Liu'yu incitmemeye özen göstermem... Yaratmak İstediğimiz his, seyircilerin 'vay be adamlara bak, gercekten birbirlerini öldürüyorlar..' diyebilmeleriydi."

Savaş aletlerinin sahneye konması!

Tüm vücudunu ölümcül bir silah gibi kullanabilen bir suikastçinin bile bazen bir silaha ihtiyaç duyduğu anlar olur. Bir yada belki daha fazlasına...
Ecks, Sever'i gizli kampına kadar takip ettiğinde, tabancalardan, uzun menzilli tüfeklere kadar herşeyi olan cephaneliği keşfeder içinde hatta birde bomba atmaya yarayan alet bile vardır.
Aksesuar ve Silah uzmanı Harry Lu bazı silahları seçmede ve tasarlamada prodüksiyona yardımcı olmuştur aynı zamanda da, aktörleri onları nasıl tutmaları gerektiği konusunda eğitmiştir. Lu farklı sahnelerde 40 değişik sahte silah kullanmış ve (birçok plastik silahtan faydalanmış böylelikle oyuncular yaralanmadan onları kullanabilmişler) ateşlenemeyen ama gerçeğiyle birebir aynı gözüken reprodüksiyonlardan yararlanmış.
Yönetmen için Lu'nun deneyimi ve uzmanlığı çok önemliymiş. "Kaos'un mutfak masasında oturduk ve detaylar üzerinde çalıştık. Sever'în ordu geçmişini göz önüne alarak onun kullanması gereken silahların günümüz ordu standartlarında olması gerektiğine inandık. FBI ajanlarının devlete bağlı çalışan bir örgüt mensubu olduğunu düşünerek, onların silahlarını daha alıştığımız türde dizayn ettik diye hatırlıyor Lu. Ecks için tasarlanan silah ise, 7 sene evvel görevinden ayrıldığında FBI ajanlarının kullandığı modelmiş.

Lu setteki güvenlik konusunu son derece ciddiye alıyordu, nezaman bir silahlı sahne olsa sette hazır bulunuyordu. Hernekadar gerçek çephanelikler kullanılmadıysa da, yinede ateş hattında duranların yaralanma ihtimali yüksekmiş. Modifiye edilmiş silahlar sinematik bir efekt yaratması için barutla doldurulmuş, bu barut yakın menzilde patlarsa, cilde zarar verebilirmiş ve hatta boş atılmış bir şarjörün heran birinin suratında patlama olasılığı bile varmış. Ayrıca Lu ya göre " Bu bir tek yöne nişan alıp, ateş edip durduğunuz bir poligon değil. Hepimizin namlusunun ucu ve her yanımız kameralarla çevrili, bu yüzden sadece oyuncu değil, ışıkçısından, elektrikçisine bu setteki herkes tehlikeli ve gerilimli bir atmosferde çalışıyor."
Sesi 140 desibele kadar çıkabilen şiddetli barut patlamasından korunmak için setteki ekip standart kulak tıkaçları kullanırken oyuncularda makyajla kapatılmış ve kamera tarafından şeçilemeyen türden özel tıkaçlar kullanmışlar.

Açıklar

FİLM HAKKINDA

Balistik: Ecks Vs. Sever'ın doğuşu, senaryo yazarı Alan McElroy 'u büyüleyen halkın akşam haberlerde seyr...
Devamı için tıklayın...
FİLM HAKKINDA

Balistik: Ecks Vs. Sever'ın doğuşu, senaryo yazarı Alan McElroy 'u büyüleyen halkın akşam haberlerde seyrettiği olayların arkasında yatan gercek yada değil hikayelerden çıktığı söylenebilir, McElroy diyorki; " Birçoğumuz değiştirilmiş olayların, birer oyun gibi bize sahnelendiği, uluslararası düzeyde gerçekleşen casusluk olaylarıyla dolu bir dünyanın içinde yaşadığımızı düşünmekten hoşlanırız."
Senaryo yazarı halk tarafından çok az bilinen, gerçekte Birleşik Devletler Hükümetine ait bir örgüt olan Defence Intelingence Agency (DIA) yani Savunma & İstihbarat Örgütü ve bu kuruma bağlı ajanları ve onların hayatlarını kullanmayı seçmesinin asıl nedenini, “gizliliğin ve bilinmezliğin yarattığı çekimi seyirci üzerinde arttırmak diye” açıklıyor. Yazar birçok kez filmlere konu olmuş, devletin bir kolunun düzenlediği gizli operasyonu anlatan bir film yapmaktan kaçınmış. DIA 1961 yılında faaliyet göstermeye başlamış bir örgüttür. Dünya çapında 7000 askeri ve sivil çalışanıyla bu örgüt, Amerikan Savunma Teşkilatının önemli bir kolu aynı zamanda, muharebe destek organlarından biridir. "Ama," diyor McElroy neşeli bir ses tonuyla "Aranızda bu örgütü daha evvel duymuş biri varmı acaba?"
Filmin yönetmeni Kaos'ta kendini, daha evvel DIA hakkında hiçbir fikri olmayanlar grubuna dahil ediyor. Hatta Balistik;Ecks vs. Sever ’nın senaryosu eline geçene kadar örgütün adını bile duymadığını itiraf ediyor. Bu teşkilat hakkındaki bilinmeyenlerin çokluğu, filme konu olmasının ne kadar yerinde bir seçim olduğunun göstergesi. "Aslına bakarsanız tam olarak bu teşkilatın ne yaptığı konusunda hala bir fikrim yok" “Fakat bu filmde bizim yazdığımız senaryoyu oynuyorlar. Umarım filmde bu örgüte bağlı bazı ajanları kötü rollerde oynattığımız için bir gün kapıma dayanmazlar" diyor tipik esprili yaklaşımıyla Kaos.
Kaos’u etkileyen, cezbeden hikayedeki adrenalin dolu aksiyon öğelerinin yanısıra, işlerine olan farklı yaklaşımlarına rağmen güçlerin denkliği ve birbirlerine olan düşmanlıklarının yaratığı dinamikle çarpışan iki baş karakterin arasındaki garip bağdır.
“Sever gercek bir savaşçı teoride onu durdurmak mümkün değil, Ecks ise tamamen acımasız bir ajan ve asla yenilgiyi kabul edemiyecek bir karakter” diyen Kaos ekliyor; Karşı karşıya geldikleri her sahnede kimin üstün geleceğini, kimin yenileceğini tahmin etmek, neredeyse imkansız çünkü herşey bir saniyede değişebiliyor.”

Yorum Yaz




"Yorumlar küfür hakaret ve müstehcenlik içeremez. Bu kurallara uymayan yorumlar silinecektir."
Toplam 11 Yorum
  • Film Notu 10/10
    leyla arslan 30.3.2015 15:15:00
    çoook güzel
  • Film Notu -/10
    mehmet demir 10.9.2007 16:35:00
    bence harika bir film.tam aksiyon ve dövüşlü yani kısacası tam benlik bir film.antonio banderas ve lucy lui gibi başarılı oyuncuların olması filme daha hareketlik katıyıor.filme 10 üzerinden 15 veriyorum.ben herkese tavsiye ediyorum.yoksa siz hala denemediniz mi?
  • Film Notu -/10
    Burhan verdi 30.8.2007 02:19:00
    rezilliğin daniskalarından biri 50 kiloluk kadının özel harekatçılarla kuru sıkı mermi harcamasının saçmalığı gereksiz,zaman öldürmek için bile izlenmez kedinizi besleyin daha iyi
  • Film Notu 10/10
    ibrahim ERSOY 7.7.2007 14:55:00
    aksiyon filmlerinin yüz karasıymış BAN! yahu sen hiç film görmemişsin be antonio banderasın en iyi filmlerinden bence sen eğer filmi izlemek yerine neşolsa kötüdür diye uyumasan anlardın noooob! (pardon ama emeğe saygı denen bi icat var ama)
  • Film Notu 6/10
    gonca katman 29.8.2003 17:47:00
    arkadaşlar neden bu film hakkında bu dkadar eleştiri yapıyorsunuz ki ne de olsa bir emek her antonio da var
  • Film Notu 1/10
    serhat 25.1.2003 21:54:00
    bu filme 10 puan veren arkadaş acaba filmi izlerken uyuyormuydu?tek kelimeyle gereksiz bir film.aksiyon filmlerinin yüz karası.lucy liu ve banderas ın ününe güvenmiş yönetmen ama nafile ortaya berbat bir şey çıkmış.sakın gitmeyin paranıza yazık.
  • Film Notu 1/10
    Metin Mert 2.1.2003 10:42:00
    1 bile fazla bu filme. Bu kadar saçma ve gereksiz bir film çekmek için çok düşünmüş olmalılar. Herşey salakça. Hiç bu kadar aptalca bir film izlememiştim. Aman sakın gitmeyin. Birşey kaçırmış olmazsınız.
  • Film Notu -/10
    soner alptüzün 16.12.2002 19:42:00
    valla daha gitmedim ama inşallah beklkediğim gibi çıkar çünkü o kadar para verecem valla değsin isterim.ben 2 yıldır sinemaya gitmiyorum bu arada.
  • Film Notu 10/10
    mehmet kaya 13.12.2002 16:58:00
    super
  • Film Notu 1/10
    mete tosun 2.12.2002 21:41:00
    son zamanlardaseyrettiğim en kötü filmlerden biri.boşu boşuna patlamalar, kurşun yağmuru ve bu yağmurda vurulmayanlar.

Balistik Filminin Oyuncuları


Vizyondaki Filmler

Hangi Film Nerede Oynuyor