Santa Clause 2

Santa Clause 2

Puan : 9/10 1 oy
Yönetmen: Michael Lembeck
Oyuncular
Tür: Komedi, Aile
Yapım Yılı: 2002 (105 dk)
Vizyon Tarihi: 27 Aralık 2002 Cuma
Senaryo: Leonardo Benvenuti, Steve Rudnick
Yapımcı Firma: Boxing Cat Films [us]
Yapım Ülkesi: ABD
Orijinal Dil: İngilizce
Resmi Site: disney.go.com/disneypictures/santaclause2/index.html

Santa Clause 2 Filminin Konusu

Scott Calvin (Tim Allen) sekiz yıldan beri Noel Baba’lık yapmaktadır. Çevresindeki tüm periler ve cinler onun gelmiş geçmiş en iyi Noel Baba olduğu görüşünde birleşir. Ancak ardarda gelen çifte kötü haberle Noel Baba’nın dünyasında herşey tersine gitmeye başlar.

Kötü haberlerin birincisi, oğlu Charlie’nin okulda ‘yılın en kötü öğrencileri’ listesine girmesidir. Bunu çözmeye çalışırken ikinci bir sorunla karşılaşır. İdeal Noel Anne’yi bulması ve derhal evlenmesi şarttır. Noel gecesine kadar evlenmediği takdirde –ki önünde sadece bir aylık süre kalmıştır- Noel Baba’lığa sonsuza dek veda etmek zorunda kalacaktır. Çünkü yaptığı kontratta bir “Noel Anne” kavramından söz edilmektedir.

Scott Calvin çaresizlik içinde perilerin yeni icadı olan kopyalama makinesine başvurur. Herşeyi kopyalayabilen bu makine ile kendisinin oyuncak versiyonu olan Noel Baba II’yi üretir. Sonra da kopyasını görev başında bırakarak Kuzey Kutbu’ndan ayrılır. Ancak Noel Baba II’nin özellikle ‘iyi’ ve ‘kötü’ gibi kavramları yanlış anlayıp tuhaf tanımlar yapmasıyla işler karışır.

Öte yandan potansiyel Noel Anne’yi bulmuş, hatta ona aşık olmuştur ama o konuda da sorun vardır. Potansiyel Noel Anne’nin varlığı bile Noel Baba ile oğlu Charlie arasındaki ilişkide gerilim yaratır. Artık ortada karmakarışık bir tablo vardır. Noel Baba, Charlie, yeni Noel Anne, Noel Baba II ve ona cephe alan periler arasında psikolojik savaş başlamıştır. Bundan sonrasında Scott’ın ailesinin, Kuzey Kutbu’nun ve hatta Noel’in yapılmasının bile geleceği riske girer. Bundan sonrasında dengelerin sağlanması ve Noel’in kurtulması, Scott’un yepyeni büyü paketleriyle geri dönmesine bağlı olacaktır.

Walt Disney Pictures’ın sunduğu “The Santa Clause 2”nin yönetmenliğini Michael Lembeck üstlendi. Senaryosunu Don Rhymer, Cinco Paul, Ken Daurio, Ed Decter ve John Strauss birlikte yazdı. Yapımcılığını Brian Reilly, Bobby Newmyer ve Jeffrey Silver gerçekleştirdi. Başrollerde Tim Allen, Elizabeth Mitchell, David Krumholtz, Eric Lloyd ve Wendy Crewson kamera karşısına geçti.

PRODÜKSİYON NOTLARI

Disney’in 1994 yılındaki hit filmi “The Santa Clause”un başarısının ardından yapımcılar bir devam filmi üzerinde kafa yormaya başladılar. Ancak üzerlerindeki büyük sorumluluğun farkındaydılar. Filmin yapımcılarından Brian Reilly bunu şu sözlerle açıklıyor: “Önümüzde bir tek seçenek vardı. ‘The Santa Clause 2’yi yapacaksak en az ilki kadar samimi ve eğlenceli olmalıydı. Birinci film insanlar tarafından öylesine sevilmişti ki, o filmin başarısından uzak düşmek istemiyorduk.”

Filmde Noel Baba rolünde kamera karşısına geçen Tim Allen ise, “Birincisi büyük filmdi. Bu yüzden orijinal filmle uyum sağlayacağından emin olmadıkça devamını yapmak istemedik. Sadece devam olsun diye bir film çekmek hiç de doğru değildi. Kendi doğruları olan ilginç bir film olmalıydı.”

Bu yüzdendir ki, yapımcıların ilk filmin formatına uygun iyi bir konu bulması biraz uzun zaman aldı. Yapımcılardan Brian Reilly bunu şu sözlerle açıklıyor: “Sonunda çok özel elementler bulmayı başardık. Noel Baba oğlunun bunalım yaşadığı bir dönemde ona babalık yapmanın yolunu bulacaktı. Ayrıca Kuzey Kutbundaki görevleriyle özel yaşamını dengede tutmaya çalışacaktı.”

Açıklar

Yönetmen Michael Lembeck ise, “The Santa Clause 2”nin yola çıktığı ana mesajı şöyle tanımlıyor: “Dünya üzerinde yaşayan her insanı... Devamı için tıklayın...
Yönetmen Michael Lembeck ise, “The Santa Clause 2”nin yola çıktığı ana mesajı şöyle tanımlıyor: “Dünya üzerinde yaşayan her insanın aşina olduğu bir ikilem vardır. Özel yaşamla iş yaşamı arasındaki dengeyi tutturmak zordur. Herkes bu duyguyu yakından bilir. Bizim Noel Babamız da, oğlunun başına bir dert geldiğini görünce işini bırakmak zorunda kalıyor. Ancak işini bıraktığı takdirde herkesi hayal kırıklığına uğratacak, hatta Noel’in kendisini bile riske atmış olacak.”
Senaryo yazarlarından Ed Decter ile John Strauss ise, “Senaryoyu yazarken bunun bir komedi olacağını aklımızdan hiç çıkartmadık. Ağırlığı olan sıcacık bir aile filminin senaryosunu yazmaktan keyif aldık. Ayrıca ren geyikleriyle bile konuşabilen beyaz sakallı adamın da günün birinde güzel bir kız ile aşk ilişkisi yaşayabileceğini anlatan bir senaryo yazmak çok zevkliydi.”
“The Santa Clause 2” projesinin filme çekilişinde Tim Allen’ın büyük katkısı oldu. Yarattığı karakterin kendi yüreğinde çok özel bir yeri olduğunun altını çizen ünlü komedyen, Noel Baba portresini çizerken hangi düşüncelerle yola çıktığını şu sözlerle açıklıyor:
“Noel Baba karakterini çok seviyorum. Çünkü onun aslında neye benzediği konusunda hiç kimsenin net bilgisi yok. Bu yüzden kendi hassasiyetlerimden ve anılarımdan yola çıkarak bu karakteri geliştirme şansım oldu. Bence Noel Baba son derece şefkatli ve affedici bir karakterdir. Yüreğinde en küçük bir kötülük barındırmaz. Ayrıca çok da dürüst ve prensipli bir adamdır. Bu olumlu nitelikleri bir araya getirerek Noel Baba portresi çizmek gerçekten keyifliydi.”
YENİ FİLME YENİ YÖNETMEN
“The Santa Clause 2”nin yönetmenlik koltuğu, ilk kez bu filmle sinemaya adım atan Emmy ödüllü televizyon yönetmeni Michael Lembeck’e verildi. Komedi geleneğinin ikinci kuşağından olan Michael Lembeck, bugüne dek iki farklı çizgide ilerleyen kariyerinde “One Day at a Time” ve “The In-Laws”ta oyunculuk yönünü; “Friends” ve “Everybody Loves Raymond” adlı televizyon dizilerinde de yönetmenlik yönünü sergilemişti.
Lembeck komedi anlayışını şu sözlerle özetliyor: “bence komedi yapmak bir bilim dalıdır. İnsanlara kahkaha attırmanın belli başlı kuralları vardır. Bunu matematiğe de benzetebiliriz. Komedide hiçbir şey keyfi değildir. Gülmemizin de belli başlı sebepleri vardır. Kimi zaman oradaki olaya yakınlık kurduğumuz için, kimi zaman şaşırdığımız için, kimi zaman da ironi olduğu için güleriz. Mizah olayının kaynağı bence insanların yakınlık duyduğu, bağlantısının olduğu konulardan gelir. O konuyla uzaktan yakından alakamız yoksa gülebilmemiz veya kahkaha atabilmemiz mümkün değildir.”
Lembeck’i bu projeye çeken en önemli sebeplerden birisi de “The Santa Clause 2”deki fantezi unsurlarıydı. Genç yönetmen bunları şöyle açıklıyor: “Eğer ki ıssız adaya gitmiş olsaydım ve yanıma sadece 10 tane film alabilecek olsaydım bunların hepsi fantezi filmleri olurdu. Hiç büyümemiş bir çocuk olduğumu kabul ediyorum. ‘The Wizard of Oz’, ‘Close Encounters’, ‘E.T.’ ve Costeau’nun ‘Beauty and the Beast’i gibi filmleri yanıma alırdım. Bu filmin senaryosunu okuduğumda fantezi unsurunu hemen gördüğüm için fazlaca düşünmeme gerek kalmadı.”
8 YIL NELERİ DEĞİŞTİRDİ
Sekiz yıl aradan sonra bir devam filmini çekmeye kalkışınca kadro açısından bazı problemlerin oluşması kaçınılmaz sonuçtu. Ancak prodüksiyon kendi sürprizlerini de beraberinde getirdi. Bunların başında da aktörlerin sekiz yıllık süre içinde büyüyen yaşları geliyordu. Filmin prodüksiyon amirliğini üstlenen William Wilson, kadronun ilginç yanlarını şu sözlerle anlatıyor:
“Orijinal filmde Miller ailesini canlandırmış olan oyuncuların hepsini yeniden bir arada görmek harikaydı. Judge Reinhold, Wendy Crewson ve Eric Lloyd tekrar buluştular. Özellikle de o zaman henüz 8 yaşında olan Eric’i bu kez 16 yaşında görmek ilginç bir görüntü oluşturdu. Eric o filmde olduğu gibi yine Noel Baba’nın oğlu Charlie rolünü üstlendi. Oyunncuların önceden tanışmaları nedeniyle aralarındaki iletişim çok rahat düzeyde oldu. Bu arada Miller ailesinin daha da genişlediğini ve Liliana Mumy’nin canlandırdığı Lucy adlı küçük bir kızları olduğunu da eklemeliyim.”
Filmde Noel Baba’nın eski karısı Laura rolünü bir kez daha tekrarlayan Wendy Crewson, “İlk filmde çok fazla eğlenmiştik. Bu yüzden ikinci filmin yapılacağını duyunca heyecanlandım. Aramızdan hiçbirisinin ‘Ben ikinci filmde oynamayı istemem’ diyebileceğini tahmin etmiyordum.” diyor.
İlk filmdeki kadronun büyük bölümü yeniden kamera karşısına geçti ama sekiz yıllık aradan sonra oyuncuların dış görünümünde bazı değişikliklerin olması da kaçınılmazdı. Noel Baba’nın oğlu Charlie rolünde kamera karşısına geçen Eric Lloyd, “Herkesin beni en son gördüğünde küçücük bir çocuktum. Bu yüzden beni hiç kimse tanıyamadı. Ancak insanları tekrar görmek harikaydı” diyor.


Filmde Noel Baba’nın Baş Perisi Bernard rolünde kamera karşısına geçen David Krumholtz da, orijinal film ile devam filmi arasında yaşça büyüyen ve dış görünümü çok değişen aktörlerden birisiydi. Orijnal film çekildiğinde 16 yaşında olduğunu, bugün ise 24 yaşını bitirdiğini söyleyen genç aktör, aradan geçen sekiz yılın getirdiği değişimleri şu sözlerle özetliyor:
“Benim için harika bir deneyim oldu. 16 yaşındayken oynadığım Bernard rolünü sekiz yıl sonra tekrarlarken bu kez olgunluğun getirdiği avantajlardan yararlandım. Şimdi artık daha komple bir aktör olduğumu düşünüyorum. Bundan da önemlisi eskiye oranla çok daha tutkuluyum. 16 yaşında o rolü oynarken bir hayli zorlanmıştım. Oysa şimdi daha yürekten oynadığımı gördüm.”
Filmde Noel Baba’nın 2 Numaralı Perisi Curtis rolünde ise Spencer Breslin oynadı. Curtis periler arasında en yaşlılarından birisiydi ve tam 900 yaşındaydı. İlk filme oranla sekiz yaş daha büyük olan Spencer Breslin de, aradan geçen sekiz yılın getirdiği olgunluk avantajından yararlandı.
Kadroya yeni katılan oyuncular da vardı. Bunlardan birisi de Noel Baba’nın oğlu Charlie’nin okuduğu okulun müdiresi rolünde kamera karşısına geçen Elizabeth Mitchell oldu. Noel Baba’ya aşık olan okul müdiresi rolünü başarıyla oynayan genç oyuncu, filmdeki rolü için, “Her türlü engele rağmen yollarına devam eden iki insanın ilişkisini anlatan konulardan çok iyi romantik komediler çıkar. Mistik bir karakter olduğunu düşündüğünüz Noel Baba gibi birisine aşık olduysanız karşınızda oldukça büyük bir engel var demektir.” diyor.
MAKYAJ EFEKTLERİ
Tim Allen sekiz yıl aradan sonra yeniden Noel Baba rolünü tekrarlayacak olmanın heyecanını yaşarken filmde aynı zamanda sahte Noel Baba’yı canlandıracak olması nedeniyle işinin daha zor olacağının farkındaydı. Bu da günlerinin çoğunu protez makyaj altında geçirmesi anlamına geliyordu.
Bu zor işin başarılması için ilk “The Santa Clause”un özel makyajlarını ve animatronik karakter efektlerini hayata geçirmiş olan Amalgamated Dynamics Inc.’ten Alec Gillis ile Tom Woodruff Jr devreye girdi. Hem Noel Baba hem de sahte Noel Baba karakterlerinin makyaj uygulaması için önceden kalıba dökülmüş ve boyanmış yumuşak köpükten lateks protez kullanıldı. Bunun uygulama işlemleri ise günde 3-4 saatlik süreyi aldı.
Filmdeki çok özel makyaj efektlerini hayata geçiren Barry Koper, uyguladığı işlemleri şu sözlerle özetliyor: “Tim Allen’ın günlük dönüşümleriyle ilgili makyaj çalışmalarını ben yaptım. Lateks adı verilen madde bize sıvı formatında geldi. Onu blender ile karıştırmak suretiyle yeterli doygunluk ve yumuşaklıkta makyaj malzemesine ulaştık. Daha sonra lateks maddesini kalıplara enjekte ederek fırınlama yoluna gittik. Bu noktadan sonra ise temizleyip boyama aşamasına geldik. Ancak ortaya çıkan protez maddesinin çok hassas olması nedeniyle her yeni makyaj uygulaması için bu işlemleri tekrar yapmak durumunda kaldık. Çekimler boyunca 60 tane kadar yüz protezi kullanmış olduk.”
KUZEY KUTBU YENİDEN YARATILDI
“The Santa Clause 2” için kurulan rengarenk ve detaylı setler sayesinde izleyiciler şimdiye dek hiç görmedikleri bir Kuzey Kutbu ortamıyla karşılaşacaklar. Filmin prodüksiyon tasarımlarını hayata geçiren Tony Burrough, kurulan setler konusunda şu bilgileri veriyor:
“Tasarım konseptimiz özet olarak seçkin, tuhaf görünümlü ve abartılı sözcükleriyle tanımlanabilir. Setleri hazırlarken 20. yüzyıl başlarındaki Art Nouveau akımından esinlendik. Ulaştığımız sonuç ise, çok sayıda yuvarlak hatlarıyla, kavisleriyle ve süslemeleriyle dekoratif duyarlılık oldu.”
Filmde iki büyük set kullanıldı. Bunlardan birisi Periler Köyü, diğeri ise Noel Baba’nın Oyuncak Atölyesiydi. Tony Burrough bu setlerin özelliklerini şöyle anlatıyor:
“Öyle bir dünya yaratmak istedim ki, burası perilerin yaşayabilmesine olanak sağlamalıydı. Aynı zamanda da dünya çocukları için yapılan oyuncakların üretilebilmesi için yeteri kadar alana sahip olmalıydı. Filmde gördüğümüz Periler Köyü, aslında Periler Dünyasının sadece küçük bir parçasıdır. Bu dünyanın geri kalan kısmını ise çizimler halinde hazırladım. Böylelikle CGI adı verilen bilgisayar destekli görüntüler aracılığıyla bu dünyayı genişletmeye kalkıştığımızda mimari biçimlerin de bağlantılı olması sağlandı. Benzeri bir yöntemi oyuncak atölyesi setlerinde de uyguladık.”
Çok geniş bir alana yayılan Periler Köyü setinde bir ekmek fırını, ayakkabı dükkanı, belediye binası, Noel Baba’nın atölyesinin dış cephesi ve kasaba meydanı yer aldı. Bu setin hazırlanmasında sayıları 250’yi bulan ve marangozlardan, sıvacılardan ve ressamlardan oluşan bir ekip görev yaptı. Setin inşaat çalışmalarının koordinatörlüğünü Craig Henderson üstlendi.



Periler Köyündeki binaların dış cephelerinin dekoratif ve gösterişli olmasına özen gösterildiğini belirten Tony Burrough, bu konuda nasıl bir çalışma yöntemi izlediğini şu sözlerle açıklıyor:
“Dış cephe kaplamalarında köpük yerine alçı ve sıva kullanma yoluna gittik. Öncelikle bir alçı atölyesi oluşturup son derece dekoratif kalıp çeşitlemeleri elde ettik. Sistemi kurup çalıştırmaya başladıktan sonra bu yöntemin ne kadar etkin ve düşük maliyetli olduğunun farkına vardık. Günümüzde çok az kullanılan alçı tekniği sayesinde tüm binaların dış yüzey dekorasyonunu kolayca yapmamızı sağladı.”
Bu kadar geniş bir setin ışıklandırılmasının da başlı başına bir zorluk oluşturması bekleniyordu. Ancak Adam Greenberg gibi tecrübeli bir görüntü yönetmeninin varlığı sayesinde tüm zorluklar aşıldı. Çeşitli şekil ve boyutlarda 799 ışık kaynağının kullanıldığı sette çekimlere ara verildiği sıralarda tüm ışıkların kapatılması ve havalandırmanın çalıştırılması yoluna gidildi. Işık kaynaklarının çok fazla olması nedeniyle özellikle tavan kısmında sıcaklığın çok fazla yükselmesinin önüne bu yolla geçildi. Toplam 18 mil uzunluğundaki elektrik kablosunun kullanıldığı sette kullanılan enerji miktarı öylesine fazlaydı ki, küçük bir kasabanın aydınlatılması için gereken enerji miktarına yaklaşıyordu.
“The Santa Clause 2”deki perileri 250’den fazla çocuk oyuncunun canlandırıyor olması nedeniyle ortaya çok ilginç görüntüler çıktı. Filmin kostüm tasarımlarını gerçekleştiren Ingrid Ferrin, giysiler konusunda nasıl bir çalışma yaptığını şu sözlerle açıklıyor:
“Perileri canlandıracak çocuk oyuncular için seçtiğimiz kumaşlar son derece zengin dokuya sahipti. En güzel çiçekli desenlerin kökenleri Art Nouveau dönemine kadar uzanır. Biz de o dönemi örnek almak suretiyle oldukça keyifli şal desenleri elde ettik. Çocuklar için kostüm geliştirirken aynı zamanda perilerin dünyasındaki birtakım görevler için de farklı giysiler hazırladık. Örneğin fırıncı periler, atölyede çalışan periler, iyi ve kötü periler, ahırlarda çalışan periler için farklı farklı kostümler yaratma yoluna gittik. Bunları yaparken genellikle çeşitli Avrupa geleneklerini göz önüne aldık. Alman geleneğinde yer alan belden sıkmalı bol etekler, İskandinav kazakları, takunyaları ve bereleri bu yaklaşımın en belirgin örnekleri oldu diyebilirim.”
Peki, oyuncaksız bir Noel düşünülebilir mi? Filmde yer alan çeşit çeşit oyuncakların bulunması görevi de Dan Sissons’a verildi. Çekimlerin Noel öncesine rastlaması nedeniyle dükkanlarda sayısız oyuncak çeşidi vardı. Oyuncak üreticilerinin Noel’den iki üç ay öncesinde piyasaya çok miktarda oyuncak sürmesi nedeniyle bu konunun halledilmesi zor olmadı. Ekim ayında oyuncak aramaya başlayan Dan Sissons ve ekibinin setlere aşırı derecede oyuncak getirdiği görüldü. Setteki oyuncaklar o kadar fazlaydı ki, Lembeck çekimlere hazırlanırken aktörler oyuncaklarla oynayıp eğleniyorlardı.
GÖRSEL EFEKTLER
“The Santa Clause 2”de son derece özgün bir aksiyon sahnesi vardır. John Ford’un ünlü western filmi “Stagecoach”ı çağrıştıran bu sahnede Scott Calvin’in havada uçan ren geyikleri üzerinde birinden diğerine sıçradığı görülür. Western filmlerindeki kovboyların hareketlerini akla getiren uçan ren geyiği sahneleri için özel efektler hazırlandı. Bu sahnelerin hayata geçirilmesi görevini ise özel makyaj ve animatronik karakter efekti tasarımcıları Tom Woodruff Jr ile Alec Gillis üstlendiler.
Woodruff bu sahneleri hazırlarken nasıl bir çalışma yaptığını şu sözlerle açıklıyor: “Son sekiz yılda meydana gelen teknolojik gelişmelerin avantajından sonuna kadar yararlandık. Örneğin bilgisayar kontrollü teknoloji ve hareketleri kontrol altında tutan playback teknolojisi sayesinde animatronik karakterlerimizin hayat bulması sağlandı. Sekiz yıl önce çekilen orijinal filmle kıyaslayacak olursak, bu filmdeki ren geyiklerinin çok daha anlamlı ve etkileyici olduğunu göreceksiniz. Hatta ren geyiklerinin başlıbaşına bir karakter haline dönüştüğünü bile söyleyebilirim.”
Ren geyiklerinin yapım işlemleri karmaşık bir süreç gerektirdi. Bunun başarılmasında animatronik kukla sanatıyla görsel efekt teknolojisinin evliliğinin büyük katkısı oldu. Sırtında bir aktörle uçan ren geyiğinin haliyle son derece güçlü kuvvetli yapıda olması gerekiyordu. Hareketin sağlanması için hidrolik pistonlar kullanıldı. Bunlar da bilgisayarlar tarafından kontrol edildi.

Santa Clause 2 Yorum Yaz




"Yorumlar küfür hakaret ve müstehcenlik içeremez. Bu kurallara uymayan yorumlar silinecektir."
İlk yorumu siz yapın...

Santa Clause 2 Filminin Oyuncuları